Sambungan kisah gambar di curi

As-salam,

Semalam aku cerita pasal gambar dari blog aku di curi oleh 1 page di fb kemudian di claim sebagai hak milik kekal dia. Benda tu dah settle. Malas nak panjangkan cerita lagi. Semalam lepas aku tengok post tu, aku drop comment di post tu siap tepet link entry dari blog aku tu. After few hour still takde feedback dari admin blog tu, so aku pun PM page tu. 

Sebelah malam baru admin tu reply PM aku dan say sorry. Dia kata admin dari page lain yang ambik pic aku tu. So aku minta dia edit post tu dan credit blog aku. Nasib baik dia buat. 

Sebenarnya aku takde la nak giler glamor sangat dengan suruh dia credit blog aku. Point dari entry tu pun aku dapat hasil dari google jugak. Tapi aku marah sebab dia gunakkan pic aku tanpa kebenaran aku. Ambik point kendian taip guna ayat sendiri ok la. Rasanya kalau pasal petua nak hilangkan selsema tu kalau korang google memang banyak sangat blogger up entry tu. Semua lebih kurang sama je ayatnya. Tapi aku tegaskan kat sini, bila gambar aku di ambil tanpa kebenaran dan tak credit blog ni, tuu memang sangat tak patut. Kira ko mencuri la kan. Put your own picture la. Pastu buat la ayat sendiri pakai point tu. Jangan tiru sebijik-sebijik. 

Ko meniaga, aku pun meniaga. Tapi biar jujur la. Orang susah payah ambik gambar, buat ayat, up entry pastu senang-senang ko ceduk. Kammon la. Bukan budak sekolah lagi nak buat keje macam tu kan. Dah jadi mak budak pun. Buat la perangai elok sikit. 

Ok tu je nak cerita. Babai

Love, 
mar


Pengedar Sah Shaklee Ampang : Mardiani (Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato