Diari pengguna LRT - Bahagian 2

As-salam,

Korang mesti la pernah terjatuhkan henpon kan. Tapi penah tak korang tercampak henpon kat orang lain? Menda ni jadi kat aku beberapa minggu lepas. Masa tu dalam tren putra on the way nak pegi ofis. Tren agak penuh, takde seat. So aku terpaksa la berdiri sambil pegang tiang. Macam biasa masuk je tren aku pun nak ambik henpon aku. Nak belek-belek sambil update status ke. Ntah macam mana tiba-tiba henpon aku tu macam ikan yang hidup pulak, boleh pulak terlucut dari tangan aku terus tercampak kat akak yang tengah duduk kat depan aku. Dah la akak tu tengah sedap tido. Terbantut terus mimpi indah akak tu. Adoi.. Tersipu-sipu aku mintak maap kat akak tu. Jenuh wei aku tahan gelak sepanjang perjalanan. 

Satu lagi menda kelakar jadi kat aku sebagai pengguna setia LRT ni. Biasa la aku bila berjalan turun naik tren mesti buat muka paling macho. Kadang-kadang kesian juga kat orang yang 1st time naik LRT. Nak bertanya arah pun tak sempat sebab semua orang yang keluar dari pintu tren sup..sap..sup..sap laju je berjalan terus hilang dari pandangan. Nak jadi cerita masa tu aku dengan gaya penuh macho melangkah keluar dari perut tren. Sampai kat barrier gate LRT dengan penuh bergaya aku pun swap kad rapidkl tu. 2 - 3 kali aku try swap tapi pintu barrier gate tu tak terbukak. Dalam hati ni dah merungut, huh pesal pulak kad aku ni. Asik problem je sistem diorang ni. Sekali bila aku jeling kad di tangan, baru aku perasan yang aku swap tu kad pekerja aku. Adoi patut la barrier gate tu tak terbukak. Sekarang ni memang letak pas LRT jauh dari kad pekerja. Malu kot. 


Love, 
mar

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato