Diari pengguna LRT Bahagian 3

As-salam,

Dulu zaman anak dara, dalam handbag aku cuma ada henpon, lipstik, compact powder dan perfume. Ye la anak dara kan nak maintain cun sokmo la. Handbag pun kecik comel lotey je. Badan kecik kene la pakai handbag kecik. Tapi sejak jadi mak budak ni, jangan harap la ko nak pakai handbag kecik-kecik. Ingat muat nak letak segala jadah barang anak kalau pakai handbag besar tapak tangan. 

Berbalik pada cerita handbag zaman anak dara, aku ni memang pengguna tegar LRT dari zaman sekolah membawa ke bekerja. So memang hari-hari naik LRT la. Nak dijadikan cerita, satu hari tren delay. So memang penuh sesak la dalam tren. Kendian ada sorang pregnant lady masuk. Ngam-ngam ada satu tempat kosong. Tapi masa pregnant lady tu nak duduk, dia notice seat tu kotor. Terkorek-korek dia mencari tisu dalam bag dia. Pastu aku nampak dia lap kotoran tu guna kertas. Masa tu aku terfikir kalau la aku ada tisu, dapat aku tolong dia. Sejak tu memang aku make sure ada tisu dalam handbag aku. Nak-nak bila ada anak ni kan, kene la sentiasa ada wet tisu.

Beberapa bulan lepas, masa tengah berjalan nak ke ofis aku nampak sorang lady tertunduk-tunduk muntah. Tengah morning sickness. Nasib baik ada wet tisu dalam handbag aku. So boleh aku membantu walaupun kecil. Teringat masa morning sickness dulu. Walaupun seksa asik muntah-muntah, tapi nikmatnya mengandung tu memang tak tergambar. Rindu pulak. Hahaha


Love, 
mar

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato