5 vitamin yang wajib di ambil setiap hari

Assalam,

Gaya hidup yang serba sibuk telah banyak merubah corak pemakanan kebanyakkan masyarakat hari ini. Rata-rata kita ingin semuanya cepat dan pantas. Ini menyebabkan kebanyakkan kita memilih untuk makan apa sahaja asalkan kenyang tanpa fikirkan tentang keperluan nutrisi. 


Piramid makanan menunjukkan jumlah sajian yang harus diambil setiap hari. Berapa ramai di antara kita yang benar-benar mengikut saranan tersebut?

Tau tak bahawa kekurangan nutrisi boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan seperti berikut:

sumber slideshare.net


sumber slideshare.net

Jika anda seorang yang sangat sibuk namun dalam masa yang sama amat mementingkan kesihatan, 5 vitamin ini wajib anda ambil.




B Complex
Mengandungi 8 kompenen penting vitamin B termasuk 100% biotin dan asid folik. Ia membantu menukarkan makanan kepada tenaga sekali gus dapat mengatasi masalah kelesuan.

B Complex juga membantu mengurangkan tekanan dan memastikan kesihatan fungsi saraf. Bagi mereka yang mengalami masalah sengugut, makan 2 biji B Complex bagi meredakan kesakitannya.



ESP 
Sumber protein yang dihasilkan daripada kacang soya NON GMO, produk shaklee ini merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino pentang yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.

Mengandungi Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai di ambil oleh pesakit kencing manis.

Antara khasiat ESP adalah memberi kesan awet muda, membekalkan tenaga, meningkatkan kualiti memori, merangsang pembentukan semula kulit dan otot serta mempercepatkan luka untuk sembuh.



Ostematrix
Jika anda sukar minum susu, ostematrix adalah pilihan terbaik untuk sumber kalsium. Dilengkapi dengan magnesium, fosforus, vitamin d, zink, kuprum, manganes dan boron bagi penyerapan yang lebih berkesan.

Kalsium berperanan bagi mengelakkan tulang menjadi reput, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Ia juga dapat membantu meringankan stress, memperbaiki masalah jantung berdebar serta sakit kepala.

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.



Vitalea
Merupakan multivitamin yang pertama di dunia, setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang di ekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagimana disarankan oleh RDA.

Sebagai pelengkap nutrisi, vitalea menyediakan asas nutrisi bagi memastikan sel hidup, sel baru dapat dihasilakn, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tirod.



Sustained Released Vita-C Plus
Direka bagi pembebasan vitamin berterusan secara semulajadi. Sebiji tablet mengandungi 500mg vitamin c yang diperlukan oleh tubuh bagi kesihatan imun sistem.

Kekurangan vitamin c boleh menyebabkan gusi mudah berdarah, lebam di kulit, luka lambat pulih serta kulit menjadi kasar. Pengambilan vitamin c setiap hari boleh menjadikan kulit menjadi lebih cerah, melambatkan kesan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen.

Bersifat antioksidan, ia merangsang interferon semulajadi tubuh bagi merangsang pengeluaran T-cell bagi melawan sel-sel kanser serta menghapuskan radikal bebas.


Memang perlu ambil 5 jenis vitamin ni ke? 

Ye, seeloknya ambil kelima-lima vitamin ini kerana setiap vitamin mempunyai fungsi yang berlainan.

Tapi saya susah nak telan pil

Memang ada sesetengah individu yang sukar menelan pil. Namun pil shaklee direka khas bagi mudah ditelan. Walau bagaimanapun, sekiranya anda membeli dengan saya, saya akan beri jadual pemakanan agar memudahkan anda untuk mengambilnya. 


Bagaimana untuk mendapatkan vitamin ini? 

Anda boleh membuat pembelian terus melalui web dengan klik pada ikon di bawah, kemudian hubungi saya untuk dapatkan jadual pemakanan. 




Atau anda juga boleh hubungi saya untuk pembelian secara COD atau postage


Hubungi saya segera melalui 

Call / SMS / Whatsapp

Mar 018.268.4992
Pengedar Shaklee Ampang

FB  Mardiani

COD : Tesco Ampang dan sekitarnya
Bangsar & Seri Kembangan (Hari bekerja) 
Pos ke seluruh Malaysia


Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato