Penyelesaian bagi anak yang cerewet makan

Assalam,

Anak-anak yang cerewat bab makan ni memang buat mama stress. Anak sulung saya, naurah memang seorang yang cerewat bab makan. Kalau tak ada lauk atau makanan kesukaan dia, sanggup dia tidak makan. Kadang-kadang sampai bergaduh sebab nak suruh dia makan. 




Masalahnya, bila naurah tak nak makan, perut dia mula sakit. Kadang-kadang sakit perut sehingga demam. Bila demam, mula la meragam.

Jadi sebagai ibu, saya perlu pastikan saya menyediakan lauk kegemaran dia setiap hari. Dan sayuran tidak pernah masuk dalam list makanan kegemaran dia. 

Ini membuatkan saya risau memikirkan nutrisi yang naurah terima setiap hari. Adakah menu harian yang saya sediakan mencukupi bagi keperluan nutrisi tubuh si kecil saya.? 



Pendedahan akhbar Kosmo pada 9 November 2012 berkenaan ramai kanak-kanak yang mengalami kekurangan nutrisi agak menakutkan. Ini kerana ramai ibu bapa agak leka terhadap keperluan nutrisi anak mereka. 

Lanjutan daripada itu, saya mula memikirkan cara terbaik agar anak-anak saya mendapat nutrisi lengkap bagi keperluan tumbesaran mereka. 

Pencarian saya menemukan saya dengan rangkaian makanan tambahan SHAKLEE yang dapat memberikan keperluan nutrisi lengkap kepada anak-anak saya. Supplement shaklee tidak mengandungi sebarang perisa, pewarna atau gula tambahan yang tidak diperlukan oleh tubuh menjadikan ianya adalah pilihan yang terbaik untuk anak anda. 




Omega Guard - Minyak ikan dari laut dalam yang kaya dengan Omega 3, DHA EPA dan ALA yang baik untuk fungsi otak. Malah bagi anak-anak yang menhadapi masalah asma dan lelah, omega dapat membantu melegakan saluran penafasan dan seterusnya menyihatkan paru-paru. 


Vita-Lea for children - Sesuai bagi kanak-kanak berusia 4 tahun dan ke atas, vitalea for chidren merupakan multivitamin yang mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral yang amat diperlukan oleh tubuh anak yang sedang membesar bagi menyokong tulang yang kuat dan badan yang sihat. 


Chewable Vita-C Plus - Membantu meningkatkan imun sistem anak. Dengan rasa citrus, chewable vita c plus di tambah dengan Bioflavonoid dan 'Rose Hip" bagi kesan penyerapan yang lebih baik. 


Meal Shakes - Mengandungi 24 vitamin dan mineral lengkap bagi keperluan harian kanak-kanak. Dengan rasa vanilla yang lazat, ia juga boleh dibancuh bersama minuman kegemaran anak-anak. 




Pemberian vitamin shaklee sebagai makanan tambahan merupakan pilihan yang tepat kerana naurah tidak lagi cerewat tentang pemakanannya. Selera makannya semakin bertambah, berat badannya kini sepadan dengan usia dan ketinggiannya. Malah naurah juga semakin aktif, kurang sakit dan lebih fokus terhadap pelajarannya. 


Jadi bagi ibu bapa yang menghadapi masalah seperti saya, boleh mencuba rangkaian vitamin kanak-kanak shaklee kepada anak anda.

Untuk membeli, anda boleh klik gambar dibawah




Atau 

Hubungi saya segera melalui 

Call / SMS / Whatsapp

Mar 018-2684992
Pengedar Shaklee Ampang

FB  Mardiani

COD : Tesco Ampang dan sekitarnya


Bangsar & Seri Kembangan (Hari bekerja) 





Comments

  1. Anak buah SA si kembar pun susah nak makan..lebih kepada susu je..nnti nak sarankan kat adik la..suh beli supplement

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la, anak2 ni biasanya bila kenyang susu, mmg susah nak makan yg lain pulak. Kita mak2 ni yg stress. Hihihi

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato