Diari ramadhan | Hari pertama

Assalam,

Hari ni hari pertama berpuasa. So macam mana semua masih cergas lagi ke? Aku dah mengantuk ni. Tapi masa pukul satu tadi walau mengantuk mata tak mau terlelap pulak. Bos pulak duk kalut mengacau. Adeh.

Korang bersahur apa pagi tadi? En. fuad masak ikan kerapu masak merah tak pedas malam tadi untuk lauk bersahur. Beli kerapu di Sam's Grocery di Nu Sentral, murah pulak seekor RM9.95. Hari pertama nak bersahur kene makan sedap sikit. Dah masuk minggu ke 2 nanti, makan nasi dengan sambal ikan bilis je dah cukup. 

Naurah mula-mula kemain beria nak berpuasa. Pastu pagi tadi kejut langsung tak mau bangun. Huhu. Pastu kejut untuk siapkan nak ke sekolah dia cakap nak puasa pulak. Sahur la kamu pukul 8 pagi. Umur baru 5 tahun aku takde la nak buat kerahan tenaga suruh dia berpuasa sangat. Lagi bagus kerah dia sembahyang dulu. 

Kami makan sahur pun bergilir. Memula aku turun makan dulu, dah kenyang baru en. fuad turun makan. Pasal dia risau tinggalkan athmar kat atas. Err ye la tu. Kalau athmar terjaga pun aku tengok en. fuad duk sedap berdengkur lagi. Pernah sekali athmar dah main kat tangga, duk jenguk aku kat bawah. Memang seriau time tu. Risau tergolek budak tu jatuh dari atas tangga. Masuk bilik tengok chehhh wahh kemain lena papa dia tidur. Siap tarik selimut lagi. Grrrrr

Korang berbuka lauk apa hari ni? Aku selalu berbuka tak kisah sangat dengan nasi. Makan benda-benda lain pun dah ok. Tapi sahur wajib nasi putih. Kalau tak menggigil kelaparan. Semalam en. fuad ada goreng macaroni still ada balance lagi. Pastu nasi pagi tadi dan lauk ikan still ada balance, so repeat benda tu je la. Tadi en. fuad telefon tanya ada tapau lauk tak. Kalau takde dia nak keluarkan ayam. Aku dah tapau lauk sambal sotong di ofis. Boleh la buat lauk untuk bersahur pagi esok. 6 ekor sotong saiz kecik, 2 ketul begedil, 4 kuih tepung pelita, 2 biji kuih koci RM 9.80, korang rasa mahal ke murah? 

Love,
mar


p/s: Dapatkan vitamin shaklee di sini. Hubungi saya

 
Pengedar Sah Shaklee Ampang : 
 Mardiani 
(Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato