Diari ramadhan | Hari ke 6

Assalam,

Diari aku dah melompat ke hari 6. Mula-mula niat nak buat hari-hari tapi tak sompet nak up date pulak. Dah 6 hari berpuasa, so macam mana hari-hari ramadhan yang korang lalui? Selalu ke pegi bazaar? Aku baru 2 kali pegi. Tu pun hari weekend. Kalau hari keje memang tapau lauk je di cafe office. Tak sempat nak menyinggah nanti. Nak kejar solat asar.

Naurah memula beria nak puasa, pastu liat nak bangun. Pastu semalam dia terjaga masa aku bersahur. Tapi aku suruh tidur balik. Taknak dia meragam ngantuk pulak time nak pegi sekolah. Yang lawaknya budak ni, ye2 je la dia cakap dia puasa. Kat teacher pun dia kata dia puasa. Yang teacher pun betul-betul la ingat naurah puasa. Siap cakap patut la marsya nampak letih je. Belakon betul. Hahaha

Pastu tiap kali dia nak makan, dia cakap pas ni kakak puasa balik. Dia ingat boleh makan sikit-sikit kot pastu sambung puasa. Macam-macam la. Tak pe la dia pun baru 5 tahun. Aku tak paksa dia pun. Aku ajar dia bersolat dulu. Tu yang utama kan. 

Ok la sebenarnya takde apa nak cerita. Otak tengah blank sekarang ni. Tapi nak habak mai korang kalau nak pasang CCTV atau alarm system di rumah boleh contact laki cek no 011-10955164 (ad). Kalau yang ada maid tu lagi la perlu pasang CCTV. Boleh pantau maid punya kerja macam mana. Nak-nak kalau maid tu jaga anak kecik korang. CCTV sekarang ni boleh view daripada smart phone je. Yang penting ada line internet. So anytime boleh pantau keadaan rumah korang. Kalau taknak pantau keadaan dalam rumah, boleh pantau keadaan luar rumah. Ada alarm system lagi bagus, ada penceroboh je siren start berbunyi. Tambah musim perayaan nanti. Kompem kawasan perumahan lengang. Time tu la ramai penjenayah buat kerja. 

So ingat ye, kalau nak pasang CCTV atau alarm system untuk rumah ke pejabat ke boleh sangat call no 011-10955164 (ad). Support sikit company suami saya yang baru nak up ni. Tapi pengalaman kerja dia dengan alarm system dan CCTV ni dah lama. Sebelum ni kerja dengan orang. Sekarang ni buat sendiri. Uolss tolong doakan ye company dia suksess. 

Love, 
mar

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato