OMJII.. Athmar dah setahun

As-salam,

Saat ini, detik ini setahun yang lalu, aku bertarung nyawa menahan kesakitan demi melahirkan seorang anak. Demi allah, semua kesakitan tu hilang serta merta sebaik menatap wajah anak yang di kandung selama 9 bulan. Allahu akhbar. 

Serius aku tak sedar cepat betul masa berlalu. Dah setahun? Macam tak percaya. *tampar pipi sendiri* 
Kenapa cepat sangat besar ni. Tak puas gomol lagi la. Jom layan gambar athmar dulu. 


rindu bau newborn
 
ngantuknya saya

nyum..nyum.. sedap jari saya

saya marah bila benda ni ada kat (.)(.) mama. kacau betul

kita nak pegi mana ni mama

ehh apa tu
nak ikut ke

helo ladies

cute juga awek tu

Alhamdulillah athmar ni senang di urus. Masa dalam pantang dulu pun tak banyak ragam. Penah sekali dua je athmar menangis malam sampai aku tak tidur. Dengan pengasuh pun takde masalah. Athmar mau minum ebm tak macam naurah dulu. Makan memang selera ja. Umi dia kata, suka tengok athmar makan. Nganga je bila di suap. Tapi bila dah petang hari, mula la dia meragam sikit. Tau dah dekat time mama nak ambik.

Sekarang ni athmar dah nak berjalan. Dah lepas la 3, 4 tapak. Abis la lepas ni kalau dia dah dapat kaki mesti makin ligat. Tapi gigi belum tumbuh lagi. Selamat la mama. Hahaha. 

Anak ke 2 ni untungnya, mama dah banyak belajar dari masa anak pertama dulu. Masa naurah dulu, banyak juga kesilapan yang penah mama buat. Antaranya susukan dengan susu formula, kasi minum air kosong masa naurah bawah 6 bulan dan beberapa benda lain lagi. Tapi aku belajar dari kesilapan tu, dan tak ulang untuk anak ke 2.

Aku juga lebih yakin menyusukan athmar dengan susu badan. Alhamdulillah stok susu mencukupi untuk athmar.

Happy 1st birthday hero kecil mama. Moga menjadi anak yang soleh, dan pelindung kepada kakak. Semoga anak mama sihat selalu dan bijak ye. Mama papa dan kak naurah sayangkan athmar sangat. 

muahh banyak-banyak
mama

cerita kelahiran athmar di sini


Love,
mar

Pengedar Sah Shaklee Ampang : Mardiani (Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato