Apa yang best sangat dengan GLA Shaklee

As-salam,

Hari ni nak share tentang GLA Complex Shaklee. Satu produk meletop-letop untuk wanita yang mementingkan kecantikan dan kesihatan. Apa itu GLA? GLA adalah nama ringkas kepada Gamma Linolenic Acid, iaitu asid lemak tidak tepu yang mengandungi Omega -6 yang sangat baik untuk kesihatan. GLA terdapat di dalam tumbuhan seperti Evening Primrose, Bogare, dan blackcurrent. GLA sangat diperlukan oleh manusia tapi tubuh tidak mampu menghasilkannya. Jadi kita harus mendapatkannya dari sumber lain.

Kenapa tubuh perlukan GLA?



GLA bersama-sama dengan asid lemak Omega-3, asid lemak omega-6 memainkan peranan penting dalam fungsi otak, serta pertumbuhan dan perkembangan yang normal. Juga dikenali sebagai asid lemak poli tak tepu (PUFA), mereka membantu merangsang pertumbuhan kulit dan rambut, mengekalkan kesihatan tulang, mengawal metabolisme, dan mengekalkan sistem pembiakan.

GLA dan Diabetis

Beberapa kajian menunjukkan bahawa mengambil asid gamma linolenik (GLA) selama 6 bulan atau lebih boleh mengurangkan gejala sakit saraf pada orang dengan neuropati diabetes. Orang yang mempunyai kawalan gula darah yang baik mungkin mendapati GLA lebih berkesan daripada mereka yang mempunyai kawalan gula darah yang lemah.

Rheumatoid Arthritis

Kajian dibuat untuk mengetahui sama ada minyak primrose membantu mengurangkan gejala artritis reumatoid. Sesetengah bukti awal menunjukkan minyak primrose boleh mengurangkan kesakitan, bengkak, dan kekejangan, tetapi kajian-kajian lain telah mendapati tiada kesan. Apabila menggunakan GLA untuk gejala artritis, ia mungkin mengambil masa 1 - 3 bulan untuk melihat apa-apa kesan. Ia adalah mungkin minyak primrose akan membantu menghentikan perkembangan penyakit, jadi kerosakan sendi masih boleh berlaku.

Alahan

GLA dari minyak evening primrose atau sumber-sumber lain telah lama digunakan oleh masyarakat untuk mengubat alahan. Wanita dan kanak-kanak yang terdedah kepada alahan dikatakan mempunyai tahap GLA lebih rendah dalam susu ibu dan darah. Walau bagaimanapun, tidak ada bukti saintifik yang baik mengatakan bahawa mengambil GLA membantu mengurangkan gejala alahan. Kajian penyelidikan tentang itu adalah diperlukan.



Kanser payudara

Satu kajian mendapati bahawa wanita dengan kanser payudara yang mengambil GLA mempunyai tindak balas yang lebih baik untuk tamoxifen (ubat yang digunakan untuk merawat kanser payudara sensitif estrogen) daripada orang-orang yang hanya mengambil tamoxifen.



Tekanan darah tinggi (Hipertensi)

Terdapat beberapa bukti awal bahawa GLA boleh membantu mengurangkan tekanan darah tinggi, sama ada bersendirian atau dalam gabungan dengan omega-3 asid lemak asid eicosapentaenoic (EPA) dan asid docosahexaenoic (DHA), yang ditemui dalam minyak ikan. Dalam satu kajian, lelaki dengan tekanan darah tinggi pertengahan yang mengambil 6g minyak blackcurrant mempunyai pengurangan dalam tekanan darah diastolik berbanding dengan mereka yang mengambil plasebo.
Satu lagi kajian diperiksa orang dengan claudication sekejap sakit di kaki ketika berjalan yang disebabkan oleh tersumbat dalam saluran darah. Mereka yang mengambil GLA digabungkan dengan EPA mempunyai pengurangan dalam tekanan darah sistolik berbanding dengan mereka yang mengambil plasebo.Lebih banyak penyelidikan diperlukan untuk melihat sama ada GLA adalah benar-benar berkesan untuk hipertensi.

GLA Complex Shaklee
Perbezaan GLA SHAKLEE dan EPO dari produk lain:


Istimewa GLA Shaklee adalah kandungan GLAnya adalah sebanyak 15% - 20%.Berbanding dalam EPO hanya mengandungi 8% - 10% GLA.
GLA shaklee diperbuat dari borage oil. Sudah tentu ianya lagi power dari EPO kerana kandungan GLA dalamnya adalah lebih tinggi.
Minyak borage tertinggi 2x ganda dari primrose & 50% lebih tinggi dari blackcurrant
EPO selamat untuk diambil semasa tempoh penyusuan. Bahan aktif EPO ialah GLA (Omega 6). Asid lemak ini sangat penting untuk pembentukan sel-sel badan terutamanya pembentukan sel-sel saraf yang sangat pesat terbentuk pada bayi dan kanak-kanak.
Diuji secara klinikal untuk bioavailabiliti, serapan & gabungan ke dalam sel & tisu
Dilindungi oleh Shaklee Guard – sistem anti–oksida semulajadi dipaten secara eksklusif bagi memastikan kestabilan dan kesegaran  

 


Ada kajian mendapati bahawa gamma linolenic acid (GLA) mampu memperbaiki tekstur kulit dan menjadikan kulit lebih berseri dan sihat. Wow. Siapa yang taknak kelihatan lebih cantik dan berseri kan. 

Jadi, mulakan langkah pertama anda untuk kelihatan lebih muda berbanding usia. Klik di sini untuk order. 


Berita baik, GLA Complex ada promosi beli 6 botol percuma 1 botol atau beli 2 botol dapat less 5%. Nak beli 1 botol je pun boleh. SMS / WA 018-2684992 (Mar) untuk mendapatkan tawaran baik ini. Jangan lepaskan peluang untuk dapatkan GLA Complex sepanjang bulan April 2015. 

Love, 
mar
Pengedar Sah Shaklee Ampang : Mardiani (Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992



Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato