touched


afdlin sauki... sape tak kenal nama tu kan. aku bukan la peminat afdlin. selama ni aku lihat afdlin sebagai lelaki urban yang hanya sukakan dunia glamor. nyata jangkaan aku silap. kesal dengan sikap jugde a book by its cover ku.

pagi tadi ntah macam mana aku terclick fb afdlin. nyata hatiku benar-benar tersentuh bila tengok gambar afdpin di gaza. sungguh aku tak sangka lelaki glamor seperti afdlin, bront dan zain saidi sanggup tinggalkan keluarga, anak, isteri, kesenangan, keselesaan dan ketenangan di bumi bertuah malaysia untuk menyelami sendiri penderitaan rakyat palestin.

aku menatap gambar dan status fb afdlin sambil menahan sebak. sumpah kalau bukan sebab aku dalam LRT pg tadi dah tentu aku menangis. sungguh tulus hati mereka kerana sanggup bersusah demi membantu saudara islam di gaza. Ya Allah kau lindungi la mereka dan semua umat islam di seluruh dunia. berila kekuatan buat mereka agar mereka dapat terus berjuang menegakkan agamamu. andai kata mereka gugur dalam menegakkan agamamu kau tempatkan lah mereka sebaris dengan pejuang-pejuang terdahulu yang syahid. sememangnya janjimu itu adalah benar.

sumpah aku masih lagi sebak. terasa diriku ini benar-benar kerdil. sungguh aku tiada keberanian setinggi itu. namun insya allah aku akan sama-sama berusaha membantu saudara seislamku mengikut kemampuanku. Ya Allah permudahkan la urusanku.

credit to all malaysian team yg sangat berani.

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato