Berjaya Hills, Bukit Tinggi

Minggu lepas family en. fuad bertandang ke rumah aku. Diorang sampai malam sabtu, sebelum tu kami ke Jeram makan ikan bakar di Aroma Ikan Bakar. Nanti aku ceritakan. Sebelum tu, ni cerita ke Bukit Tinggi, Pahang.

Takde dalam agenda pun sebenarnya nak ke Bukit Tinggi ni. Pagi ahad ayong tanya aku, apa program untuk hari ini. Kesian pulak kan, takkan la jauh-jauh diorang datang nak terperap dalam rumah je. Aku tak kisah nak kemana, cuma gtau ayong kalau kita ke KLCC aku nak cari kasut. Sekali pejoi ajak ke Bukit Tinggi. Ok gak la kan memandangkan aku pun tak penah sampai lagi kat sini. So terus bersiap-siap dalam kul 11 pagi kami bertolak dari umah aku.

Perjalanan lancar je. Dari rumah aku di ampang ke Bukit Tinggi ni ambil masa hampir sejam. Masa balik laju sikit sebab menurun bukit kan. Anak-anak ayong, lisa dan kak ngah naik kereta aku. Biasa la semua suka naik kete aku sal, mak lang ni kan best. Hiii..


aku, naurah,  lisa dan kak ngah.


tu dia dh nampak castlenye. tp tu kediaman staff. best kan. felling2 duk kt castle.


bergambar dlu.. aku, ayong dan anak-anak
ohh kenapakan diriku kelihatan begitu gemm


yeeaa dh sampai kota france.. bangunan ni semua bilik hotel colmar tu.
best kan. tapi kami tak tido kt sini pun.

rasanya ni antara port wajib bergambar. kami pun tunggu turn nk ambik gambar bawah jam ni.



ntah pape la kan, naik tinggi-tinggi, pastu main pancing itik ni. kat funfair pun banyak.
kat tempat ni pun bis dekat rm30, tp seketul bear pun tak dapat. hahaha


swan ni besar betul. jinak pulak tu.
teringat aku cerita the cave of golden roses, fantagiro bawak swan ke hulu hilir kan.


budak-budak memang pantang nampak mesin ni kan, mesti nak naik punya.
layan je la.


stop makan jap sebab naurah merengek lapar. semua restorant penuh, restorant ni je yang ada space.
set hotdog ni RM13 tak silap aku, jus mango & apple tu RM6

kul 3.30pm ada show acrobatic dari china. pastu ada clown buat lawak. ok la menarik.
naurah dh letih masa ni, mintak susu terus terlena.


ok masa untuk pulang. naurah masih menyusu lagi. so hangkut je la.
menyusu sambil berjalan. hadoi badan budak ni boleh tahan hantapnya.

Nak masuk ke kota france ni ada bayaran yang dikenakan. Untuk dewasa RM12 dan RM8 untuk kanak-kanak. Bagi kanak-kanak bawah 4 tahun, free. Kami tak sempat nak ke Japanese Garden sebab hujan dah turun. Lagipun kena menapak naik tinggi. Animal park pun tak sempat singgah jugak. Bayaran bagi animal park RM3 untuk semua peringkat umur. Tapi baby free rasanya. Rugi lak tak singgah ke animal park terlebih dulu. Kalau tak, mesti syok naurah dapat main dengan rabbit dan dear. Insya allah ada rezeki boleh pegi lagi. Teringin jugak la nak menginap di Hotel Colmar tu.


Pengedar Sah Shaklee Ampang : Mardiani (Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato