Photo Gedik di Pagi Raya

Salam Syawal semua. macam mane dengan raya korang semua. raya aku tahun ni best. raya pertama aku beraya kt kampung mak ayah aku kat Gold Coast. wahh dengar cm dasyat kan. tapi bukan di Australia ye cuma di Bagan Lalang je. kat mana pulak Bagan Lalang tu? Bagan Lalang tu terletak didalam daerah Sepang ye kawan-kawan. Ishh banyak menceceh pulak aku ni. ok la ni sket photo gedik kami sefamily di pagi raya ye. memang acara wajib kami di pagi raya lepas setel bersalaman.


ni la family besar aku. tak de la besar sangat. kami 4 beradik. aku anak kedua. along aku, beza setahun jer dari aku. dah berkahwin dan ada sepasang anak. akak ipa aku orang sungkai, perak. memang best dia ni sal boleh sekepala dengan kitorg sefamily. anak diorg pulak yang sulung tu kami panggil dia kak dina, skg ni dh 6 tahun pun umur dia. kak dina ni budak baik. sopan sangat & pandai ambik hati. tapi mulut dia boleh tahan gak la laser. kalau dia dah start komplen, boleh makan hati gak la. hahaha. yang ke2 pulak najmi or nama glamer dia jimmy neutron. si najmi ni memek sket. kuat menangis & kuat sentap. memang beza betul dengan perangai kakak dia. kesian kt mama dia la yang jenuh nak melayan ragam si bongsu ni.

alang aku pulak nun yang tersenyum manis kt kanan sekali tu. dia ni cikgu. jangan korang tertipu dengan senyuman manis dia tu sal dia ni garang sebenarnya. anak-anak buah memang gelarkan dia ni cikgu garang. alang ni mengajar sejarah form 3 & bahasa melayu form 4 & 5. korang tengok je badan dia tu kecik, tapi kalau dia marah student dia, memang budak-budak tu tak kira gengster ke apa ke semuanye tunduk jer senyap. student dia memang tak berani buat perangai or ponteng time kelas dia. dia pun awal-awal dah warning student dia mesti kene tahan maki la. dasyat ko alang. tahun ni alang masih bujang. tapi insya allah tahun depan bertambah lagi sorang ahli keluarga kami la.

si bongsu dalam family kami tu glamer dengan panggilan adik wan. tapi alang panggil dia kepeng sebab dulu dia kurus sangat. ada tanda lahir kecik kat pipi kiri dia. dulu masa kecik-kecik kitorang slalu cakap kalau adik hilang senang je nak cari sebab ada tanda lahir. ingat tanda lahir tu ada traking chip ker.. hahaha.. si adik ni student kat politeknik ungku omar, ipoh coz architecture. memang dari kecik-kecik dulu dia minat melukis banggunan or rumah. penah masa umur dia 5 tahun, dia buat model klcc pakai tisu roll. memang kreatif gile.

tahun ni turn aku & along beraya dengan mak & ayah. so meriah la rumah kami. tahun depan masing-masing beraya dengan mertua pulak. mesti sunyikan. kesian mak ayah aku.


photo ala-ala candid. cantik kan..cantik kan.. tak cantik pun korang puji gak cantik ye


si kecik ni bersalam raya dengan atok & anny. walaupun Baby Aura masih kecil dan belum memahami apa tu hari raya, tapi aku tetap ajarkan dia untuk bersalaman. supaya dah besar nanti takde la dia kekok nak bersalam dengan orang. sori la gambar agak blur sebab ada orang tukar setting camera. gatai tangan betul orang tu ye..


lepas bergambar kat rumah, ayah bagi cadangan untuk bergambar di pantai pulak. jadi la aksi-aksi kami seperti ni.  


berlatarbelakangkan Golden Palm Tree Resort cantik resortnya. tapi masa bergambar ni air laut surut. tu yang nampak pantai tu luas semacam je kan. kalau teringin nak bercuti, tapi taknak pegi jauh dari KL, kt sini pun menarik jugak. banyak gak hotel & chalet lain ada kt sini selain daripada Golden Palm Tree ni.

Pantai kt Bagan Lalang ni takde la cantik sangat. Tapi antara pantai yang terdekat dengan KL. orang-orang KL ni kan jakun sket bila nampak air. tu yang bila hari cuti je pantai ni penuh orang berpiknik. lantak korang la ye.

lagi 1, kat pantai ni banyak kepah. korang penah makan kepah tak? sedap weii.. kalau korang ke sini, masa air surut boleh la korang mencari kepah. bawak je cakar tanah tu. aku tengok rata-rata orang yang mencari kepah memang selalu bawak balik hasil yang memuaskan. aku tak penah la buat. tak tahan nak berjemur. hehehe


selamat hari raya dari aku, en hubby & baby aura. maafkan salah & silap kami.
doakan kebahagian kami. doakan kami murah rezeki ye. :)

ok la ni je photo yang aku rajin nak edit. kalau korang cam ala-ala suka nak tengok pic raya aku lagi leh tengok kt pesbuk aku ye.

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato