Mari ke dapur bersama Mizdeeni

Alamak macam poyo pulak tajuk aku ni. macam la aku ni terror sangat masak. baru ni jer la belajar pegang senduk ngan kuali. tu pun nasib la dh duduk sendiri. klu still duduk ngn mum & ayah, dah confirm2 aku x masuk dapur memasak. hehehe


bersempena dengan cuti Nuzul Quran semalam, aku merajinkan diri utk memasak juadah berbuka puasa. Menu kali ni ialah Butter Prawn.. mmm dengar nama je dh meleleh kan..


bahan-bahan yang diperlukan adalah:

udang

1 sudu mkn butter

2 biji kuning telur

2 tangkai daun kari

5 biji cili api

semangkuk chicken stok

sedikit gula


cara-cara memasak

panaskan kuali, kemudian masukkan butter. bila butter cair, masukkan kuning telur sket2 sambil kacau. pastu masukkan daun kari & cili api diikuti dengan udang. kacau rata. last masukkan chicken stok & sedikit gula. ok siap..



ni hasilnya..

>

>

>

>


tempting tak.. aku buat berkuah sket. tp klu korang nk buat kering pun boleh. terpulang pada selera masing-masing.


selamat mencuba ye.

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato