mama mia...it's pasta time

memang penin nak pikir menu utk budak kecik ni. hari2 makan bubur sure jemu kan. kalau kita la, mau muntah kot makan benda yang sama je hari2. so ahad lepas aku try menu baru utk Baby Aura ni. kebetulan time pegi carrefour ari tu terjumpa plak ngn pasta utk baby. kecik comel je, terus aku rembat.




cam ni la rupa baby pasta tu keluaran Heinz. bentuk star. kecik je senang la baby nak telan.






bahan-bahan yang diperlukan ayam, brokoli & sweet potato




kerja paling senang, rebus je semua bahan2 tersebut. pastu aku lenyek2 je bagi hancur.
hasilnya... tada....







ok dah siap, baca doa makan dulu ye sayang.





uishh muka beria-ria makan



tapi






opsss... sori mama..




ishhh sape yang tumpahkan ni???? grrrggmmm < marah la ni>






saya...




ishh sabar je la anak mama ni. penat2 je mama masak dia leh tumpahkan pulak.






tak puas ati punya pasal, petang aku try buat lagi sekali pasta utk juadah berbuka puasa si kecik.
ehh.. si kecik tu tak pose, tapi slalu sibuk2 time mama nak berbuka.
so kene siapkan juadah dia juga la.




bahan-bahan yang digunakkan kali ni
brokoli, ayam, tomato & seulas bawang putih







kali ni kita tumis kesemua bahan-bahan tersebut.
masukkan air sedikit demi sedikit ye puan-puan.







kacaukan hingga mendapat kepekatan yang di ingini mengikut citarasa masing2.



dan hasilnya...

>
>












si kecik yang bersandar kekenyangan..
alhamdulilah berjaya menghabiskan juadah tersebut.


sekian, terima kasih.

















Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato