Aktiviti pam di opis

Hari ni adalah birthday adik bongsuku yg ke 20. Hapy birthday dik. Hope bertambah matang ye.

Emm sok umat islam seluruh dunia dh mula berpuasa. Semoga kedatangan ramadhan ni membawa seribu rahmat buat semua umat islam termasuk aku.

Tahun ni tahun kedua bergelar isteri. Walaupun masih berjauhan dengan hubby, alhamdulilah sekarang aku telah ada peneman. Marsya Naurah, si kecil ku yg semakin bijak.

Sebenarnya entry kali ni aku nk bercerita ttg pumping.. Semenjak mgu lepas aku makin giat menambah stok utk Naurah. Takut production menjunam di kala berpose ni. Ya allah maintainkan la susuku ini..



Sebenarnya utk memastikan hasil susu lumayan atau maintainkan production, seorg patut pam sekurang2 nye 5 kali sehari. Bermakna 3 kali di opis, sekali awal pagi dan sekali tengah malam. Bila breast di kosongkan, secara automatic signal akan di hantar ke otak utk menghasilkan susu lagi. Tapi jujurnya, aku tak pam sebanyak 5 kali. Paling banyak yang aku buat pun 3 kali je. Walaupun sebenarnya aku suka pam, tapi penyakit M tu ttp ada la. Alhamdulillah susuku masih maintain. Moga-moga terus mencukupi utk anak kesayanganku itu.




tgh kusyuk pam..yg nampak secotek tu opismate ku, dila.pun tgh kusyuk pam..





hasil tenusu sesi pertama..simpan dlm storage bag utk jimat kn space









ni lak hasil tenusu opismate..ada 4 org breastfeeding mum kt opis aku skg.termasuk aku
Freezer opis mmg penuh dgn hasil tenusu kami je.. sori ye rakan2 yg lain, x dtp kalian gunakan freezer buat sementara waktu nih.








Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato