Kembali hangat seperti malam pertama

Assalam,

Wah kali ni tajuknya daring sikit ye. Ni untuk para isteri sahaja tau. Yang belum kawin tu nak baca boleh la untuk dapatkan ilmu. Tapi praktikkan lepas kawin je tau. Jangan berzina pulak. Eh melalut pulak.

Suka atau tidak kita para isteri harus akui antara cara untuk mengikat suami adalah semasa di kamar tidur. Namun kebanyakkan suami mengeluh setelah beberapa tahun perkahwinan, 'Miss V' isteri dah tak grip lagi. Lebih-lebih lagi selepas melahirkan anak.

Jadi wanita ni bukan senang kan. Semua nak kene jaga. Lepas bersalin lagi la kene extra jaga. Maklum la lepas bersalin, banyak part yang berubah. Ada mengelebeh, ada longgar, ada lonyot. So macam mana nak kembalikan semua tu ke asal.

Senaman

Bersenam baik untuk kesihatan anda. Dengan bersenam, korang dapat meningkatkan kecergasan fizikal, membakar lemak, mengembalikan bentuk badan yang langsing, membaiki koordinasi dan keseimbangan, mengawal tekanan darah, dan mengawal paras glukos dalam darah. Orang yang rajin bersenam akan mendapati diri mereka lebih tenang dan gembira.

Untuk wanita, ada satu jenis senaman khas yang dipanggil  senaman otot lantai pelvis atau juga dikenali senaman kagel. Bagi wanita, lantai pelvis menyokong rahim, pundi kencing, usus kecil dan usus besar. Senaman kagel yang juga digelar senaman kemutan, dapat membantu merangsang organ intim wanita. Senaman ini seeloknya di lakukan setiap hari.









Untuk penjagaan dalaman pula, gunakan Alfalfa Shaklee. Banyak khasiat dan kebaikan alfalfa ni. Digelar sebagai raja segala tumbuhan, alfalfa mengandungi pelbagai kebaikan untuk kesihatan antaranya ialah mengurangkan toksin, melawan alahan, memperbaiki masalah saluran penghadaman, menyingkirkan lemak dan kolesterol, melegakan rasa kebas dan sakit sendi. Bagi wanita pula ia dapat membantu dalaman dengan bertindak sebagai kacip fatimah. Memberi kesan yang ketat dan hangat. Confirm husband nak melekat je nanti. Hahahaha

Gunakan seminggu selepas bersalin atau setelah bayi bebas dari jaundis. Amalkan memakan alfalfa setiap hari. Bagi ibu-ibu yang menyusukan, alfalfa dapat membantu menggalakkan penghasilan susu ibu.




Aku sendiri mengamalkan memakan alfalfa sejak dari berpantang athmar hingga sekarang. Rasa badan lebih ringan, dan kurang kene sakit belakang. Berbeza masa menyusukan naurah dulu, selalu letih dan lesu. Tapi sekarang memang sentiasa cergas bertenaga. Alhamdulillah jarang sangat sakit.

Kita ni jangan tunggu sakit je baru nak jaga makan. Jangan masa berpantang je kawal makan dan makan jamu. Lebih-lebih lagi bila umur dah meningkat, memang perlu sangat ambik supplement tau. Untuk kecergasan diri sendiri. Kalau diri pun tak sihat macam mana nak jaga keluarga, betul tak? Nak order boleh contact di bawah ye.

Pengedar Sah Shaklee Ampang : Mardiani (Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato