Mood tak berapa best

As-salam

Mesti ada yang ingat aku monday blues kan. Tak la. Pagi tadi happy je nak pegi kerja sebab air dah ada. Tapi masuk je opis bos panggil dan sampai kan satu berita yang tak berapa nak best. Dia terpaksa transferkan aku untuk sementara ke HQ. Sebabnya ada sorang pegawai di sana yang tak layak untuk mendapat PA tapi sudah bikin kecoh pada board director sebab dia tak ada PA. Hey common la, tak kan la sebab tu je ko nak kecoh kan. Bagi meredakan kekecohan tu bos aku terpaksa mengorbankan PAnya buat sementara sampai la pegawai tu dapat PA baru untuk dia. Senangnya kan, ko kecoh-kecoh pastu dapat apa yang ko nak. Aku pun nak bikin kecoh boleh tak?

Another berita yang tak berapa best aku dengar is that person agak kureng ajar sikit. Haa. Aku tak kisah bekerja dengan work load yang agak banyak tapi bekerja dengan orang yang kurang ajar? Dan yang paling aku tak boleh belah bila dengar aku terpaksa serve 2 bos. Means KPI aku 50% dengan si A dan another 50% dengan si B. And the worst thing yang aku dapat tau, both of them are not talking to each other. Seriusly? At that level? Lagi sekali, common la korang pegawai ok. Berpangkat tinggi bermakna berpelajaran tinggi. Tapi kenapa perangai macam budak tadika?

So dalam hal ni aku kene natural. Tapi mampu kah aku berhadapan dengan orang yang berperangai tidak matang macam tu. Ini adalah cabaran besar buatku bagi tahun 2013 ni. Hope aku boleh lalui dengan tenang. What ever yang berlaku, aku perlu jadi lebih tenang dan kuat untuk melayan orang seperti ini.

Tapi apa pun keputusan belum keluar lagi sebab surat transfer belum sampai ke tangan aku. Aku hanya mampu berdoa yang terbaik untuk diriku. Apapun yang berlaku, dah nama pun makan gaji kan, terpaksa la menerima arahan ini dengan terbuka.


Aku yang menurut perintah.
Mar

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato