mommy outing day..

Sabtu lepas adalah outing day aku dengan bff, faziha. Kami memanjakan diri di Jari Spa, Wangsa Maju. Asalnya sebab aku beli voucher di Mydeal.com.my. Cuma RM55 bagi pakej yang berharga RM200++. Teruja gila sebab dah lama sangat badan ni tak dibelai. Hii. Appointment kami pukul 10pg. Aku keluar 9.30pg terus pegi ambik A. Rumah A dengan spa ni tak jauh. Sampai tepat kul 10pg. Memula masuk terus teruja. Cantik sangat deco dalam spa ni. Memang macam di bali. Pastu assistant spa panggil masuk ke bilik dan salin baju. Seronok sebab bilik untuk berdua. Boleh la berborak-borak dengan A sambil di urut.

Tapi sayang la keterujaan tu rupanya tak lama. Bila sesi spa bermula, kami rasa tak seronok langsung. Di urut pun ala kadar je. Tak terasa lega la badan ni. Lepas sesi mengurut, badan di scrub. Tapi hanya upper back je yang di scrub. Aku rasa ada la lebih kurang 20 minit lepas di scrub. Assistant spa lap badan kami dan suruh kami pakai baju. Terpinga-pinga kami sebab rasa cepat sangat tau-tau je dah siap.

Kemudian kami di minta isi borang feedback. Ok ruang "will you come back" memang aku tak jawab. Lepas tu aku tanya, kalau harga normal berapa untuk rawatan yang kami buat tadi. RM200++ katanya. Tapi kalau harga tu, ada rendam jakuzi dan full body scrub. Voucher tadi tu harga promosi, jadi kami cuma buat upper body scrub.

Aku tak tau sama ada aku salah faham atau tak baca sepenuhnya voucher tu tapi aku rasa agak tertipu. Sebab masa nak beli voucher tu tertulis "Spa treatment with foot soak, full body massage, jakuzi and body scrub for only RM55. Regular price RM200++. Malas nak cakap banyak, aku dan A terus angkat kaki belah. Tapi ni first and last la aku beli voucher untuk spa package. Next time kalau nak beli voucher lagi, aku beli voucher untuk makan Hi-tea or dinner kat hotel la. Takde la tertipu lagi kan.
Jari Spa at Wangsa Maju

Lepas ber'spa' aku dan A terus ke Wangsa Walk untuk makan. Kami decide untuk makan di The Manhattan Fish Market. Dulu aku penah makan di Sunway. Tapi tak recall lak rasanya macam mana. Bila makan kali ni baru aku sedar sedap rupanya. Sekurang-kurangnya dapat membuatkan kami tersenyum kembali bila dapat menikmati makanan yang sedap. :P


persahabatan yang mula terjalin ketika di tingkatan 4, dan masih rapat hingga kini. moga persahabatan ini terus kekal.


Pssst.... Lain kali kita pegi spa di BH Beauty di Ampang Point je la. Lagi best.


Pengedar Sah Shaklee Ampang : Mardiani (Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato