Cara Menurunkan Bacaan Kretinin Agar Buah Pinggang Kembali Sihat

Assalamualaikum,

Pernah dengar tentang bacaan kreatinin? Tahu tak apa itu kreatinin? Sebelum saya ulas lebih lanjut tentang bacaan kreatinin, saya akan terangkan apa itu kreatinin terlebih dahulu.




Kreatinin merupakan bahan buangan molekul kimia yang dihasikan melalui metabolisma dalam otot. Kira-kira 2% kreatin dalam badan di anggar ditukarkan menjadi kreatinin. Buah Pinggang berfungsi untuk menyaring dan membuang kreatinin dari tubuh melalui pembuangan air kencing.

Paras normal kreatinin dalam tubuh seseorang yang sihat bagi wanita adalah sebanyak 110 milimol/liter manakala bagi lelaki sebanyak 130 milimol/liter.

Sekiranya bacaan kretinin anda tinggi dari paras normal, hati-hati kerana ianya menunjukkan buah pinggang anda mungkin bermasalah. Kerana itu, ia tidak boleh menyaring kreatinin keluar dari tubuh anda.

Selain itu, bacaan kretinin menjadi tinggi lantaran kerosakan pada otot di mana jaringan otot yang rosak akan memasuki aliran darah dan merosakkan buah pinggang.

Jika anda kerap memakan makanan tinggi protein dan potasium juga boleh menyebabkan bacaan kretinin dalam tubuh anda menjadi tinggi.


Bagaimana Mengurangkan Bacaan Kretinin


1. Meminum 2 gelas atau 250ml teh herbal setiap hari di percayai dapat membantu menurunkan tahap bacaan kretinin dalam darah anda.

2. Minum 6 - 8 gelas air kosong setiap hari. Kekurangan air boleh mengakibatkan tahap bacaan kretinin dalam tubuh meningkat.

3. Melakukan senaman yang keterlaluan juga mengakibatkan kretinin meningkat. Oleh itu, berpada-pada dalam melakukan senaman harian.

4. Dapatkan rehat dan tidur yang mencukupi. Keletihan membuatkan kretinin terbentuk dengan lebih pantas dan tidak dapat di saring dengan cepat. Oleh itu, pastikan anda mendapat tidur yang nyenyak sekurang-kurangnya 6 jam setiap hari.

5. Pengambilan vitamin tambahan dapat membantu organ dalam sihat dan berfungsi seperti sepatutnya. Beberapa vitamin yang boleh di cadangkan adalah:

Vivix 



Kaya dengan resveratrol yang dapat membantu membaiki sel-sel dalaman yang rosak akibat daripada radikal bebas. Vivix bersifat antioksidan di mana dapat mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang dan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada buah pinggang.






Vivix juga membantu mengurangkan penggumpalan platlet pada buah pinggang serta mengembangkan saluran darah pada buah pinggang.

Dengan semua khasiat vivix dapat membantu menyihatkan kembali buah pinggang anda sekaligus dapat membantu menurunkan tahap bacaan kretinin.


Boleh baca testimoni di bawah bagaimana pengguna yang gembira dengan hasil positif setelah mengamalkan vivix.













Jika anda atau kenalan anda menghadapi masalah seperti di atas, segera atasinya dengan mengamalkan gaya hidup yang sihat. Jangan biarkan masalah kesihatan anda menjadi semakin parah.

Dapatkan vivix sebagai supplement tambahan agar kesihatan pulih lebih cepat. Anda boleh dapatkan vivix atau supplement shaklee lain melalui web seperti di bawah, atau klik pada no telefon saya untuk saya membuat pesanan.

Khas untuk semua pelanggan saya sahaja, konsultasi serta cara pengambilan yang tepat akan di berikan agar anda dapat kesan yang optimum.


Ingin membeli vitamin shaklee? Hanya klik pada ikon di bawah dan buat pesanan melalui web.





Atau anda juga boleh hubungi saya dengan klik pada nombor yang tertera di bawah. 
Saya menanti whatsapp dari anda. 


Call / SMS / Whatsapp

Pengedar Shaklee Ampang

FB  Mardiani

COD : Tesco Ampang dan sekitarnya
Bangsar & Seri Kembangan (Hari bekerja) 

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato

Smart Reader Kids