Alam Terasa Berputar? Mungkin Itu Vertigo.

Assalamualaikum,


Pernah tak, dunia anda terasa berputar-putar hingga anda terasa tidak stabil, pening dan muntah? Awas, mungkin anda mengalami vertigo.




Apa Itu Vertigo? 

Vertigo berasal dari Bahasa Latin 'Verto' yang bermaksud gerakan berputar yang membuatkan pesakitnya merasa sakit kepala hingga tidak mampu berdiri dengan stabil. Ini adalah kerana gangguan pada sistem keseimbangan badan. Pesakit vertigo juga akan merasa pening, loya dan muntah-muntah.





Vertigo boleh menyerang sesiapa sahaja. Malah menurut kajian berdasarkan kepada peningkatan umur, vertigo biasa menyerang wanita 2 kali lebih tinggi berbanding lelaki dan merupakan satu gejala yang biasa di hadapi oleh mereka yang berusia lebih 65 tahun. 

Punca Berlaku Vertigo

  • Jangkitan di telinga menyebabkan gangguan keseimbangan pada bahagian dalam telinga
  • Ganguan pada saraf otak yang menyebabkan kekurangan aliran oksigen sehingga menggangu keseimbangan pada bahagian saraf otak
  • Mabuk laut atau mabuk darat
  • Gangguan saraf pada kawasan sekitar mata
  • Hipertensi



Kaedah Rawatan Vertigo

Jika anda di serang vertigo, pertama sekali sila dapatkan nasihat daripada doktor bagi pengesahan. Kebiasaannya pesakit yang telah di diagnos dengan masalah vertigo akan di beri rawatan fisioterapi bagi memulihkan gangguan kestabilan tersebut. 

Selain daripada itu, anda yang menghidapi vertigo di sarankan untuk mengambil vitamin bagi meningkatkan fungsi saraf seterusnya mempercepatkan proses pemulihan vertigo.

Vivix dapat membantu memelihara sel-sel tubuh yang rosak akibat daripada radikal bebas. Kajian makmal menunjukan bahawa ramuan yang terdapat di dalam vivix berupaya memperbaiki sel sehingga ke peringkat DNA sekaligus mengurangkan serta melewatkan kesan penuaan. 


Baca testimoni pengguna yang telah berjaya mengatasi masalah vertigo setelah mengamalkan Vivix secara konsisten. 













Vertigo membuatkan mereka yang menghadapinya mengalami kesukaran untuk menjalani kehidupan. Masakan tidak, berbaring pun boleh membuatkan mereka rasa seakan-akan terjatuh, apa lagi untuk berdiri. 

Seorang rakan sekerja saya yang di serang vertigo pada suatu pagi bercerita, dia muntah tidak berhenti dan langsung tidak boleh berdiri. Dunia terasa berpusing-pusing hingga suaminya harus memapah dia untuk ke hospital. Walaupun telah pulih, namun dia harus berhati-hati kerana vertigo masih boleh menyerangnya kembali bila-bila masa sahaja. 

Jika anda, rakan atau ahli keluarga anda menghadapi vertigo, jangan di biarkannya begitu sahaja. Atasi masalah tersebut dengan vivix shaklee.

Hubungi saya dengan segera bagi sebarang pertanyaan, urusan pembelian dan cara-cara memakan vivix dengan berkesan. Pastikan anda membeli daripada SID yang bertauliah bagi mendapatkan konsultasi istimewa. Rugi la dah beli mahal tapi penjual tak tunjukkan cara pengambilan yang tepat. 


Anda boleh membeli secara online dengan cara klik pada ikon di bawah kemudian hubungi saya bagi mendapatkan konsultasi. 



Anda juga boleh klik pada icon whatsapp untuk terus dihubungkan kepada saya. 





Hubungi saya segera melalui 



Call / SMS / Whatsapp

Pengedar Shaklee Ampang

FB  Mardiani

COD : Tesco Ampang dan sekitarnya
Bangsar & Seri Kembangan (Hari bekerja) 

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato