MENYUSU MEMBUATKAN ANDA STRESS? Bagaimana Untuk Mengatasinya.

Assalam.

Menyusukan anak memang moment yang sangat indah. Tapi ia juga boleh jadi sesuatu yang membuatkan ibu stress bila susu merundum, atau bila bayi menolak untuk menyusu, atau juga bila bayi seolah-olah tidak puas menyusu. 

Jika anda juga begitu, jangan risau anda tak keseorangan. Saya juga pernah alaminya!!


Permulaan saya dalam penyusuan bermula setelah melahirkan anak sulung, Marsya Naurah. Tanpa sebarang ilmu, saya cuba untuk menyusukan dia. Banyak kesilapan, banyak kesalahan, banyak kekeliuran yang terjadi. Ye saya akui memang silap saya. Gagal untuk menyiapkan diri dengan ilmu sebelum kelahirannya. 

Masa menyusukan naurah dulu saya belum mengenali shaklee. Ya allah memang stress nak cukupkan stok susu. Selalu je menangis bila pam, tapi dapat kurang dari 2oz. 



Saya makan kurma, kismis, badam, kurma merah, habatussauda, jantung pisang, ehh macam-macam la. Tapi hasil tetap sama. 


Tapi semenjak mengenali shaklee, saya tak lagi alami masalah yang sama. Sejak mula mengandung hingga berpantang saya mengamalkan shaklee. Alhamdulillah saya bertenaga dan cergas. Kerana tu saya sayang sangat shaklee.






Asbab shaklee, berpantang saya juga sangat menenangkan, menyusukan athmar tidak lagi membuatkan saya stress. Sampai orang tegur juga sebab nampak saya berseri-seri dalam pantang. Tak macam orang berpantang langsung. Stok susu memang banyak. Sampai kena beli deep freezer sebab nak simpan stok. 




Jadi korang yang sedang menunggu hari nak bersalin, atau sedang struggle menyusukan anak, apa kata cuba set berpantang / menyusu shaklee dan rasai lah perbezaannya.


Hubungi saya segera melalui 

Call / SMS / Whatsapp

Mar 018.268.4992
Pengedar Shaklee Ampang

FB  Mardiani

COD : Tesco Ampang dan sekitarnya
Bangsar & Seri Kembangan (Hari bekerja) 




Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato