Resepi makanan bayi - Puri keledek

As-salam,

Hari ni nak share puri keledek yang aku baru buat semalam untuk athmar. Memang mak-mak sangat kan. Meh aku tunjuk step by step.

Memula sediakan seketul keledek sederhana besar. Yang ni saiz kecik. Aku potong 2 sebab periuk kecik. Kemudian rebuskan keledek tersebut sampai empuk. Tak ambik pulak gambar tengah rebus.

Dah cukup lembut, toskan sekejap untuk sejukkan sikit keledek tu. Tapi kalau jari korang kebal boleh pegang panas-panas boleh la terus kupas kulit keledek tu.



Dah kupas kulitnya, potong kecik dan masukan dalam blender. Campurkan sikit dengan fresh ebm atau air kosong. Aku suka campur ebm sebab rasanya lebih enak. Blend sampai dapat kelikatan yang dikehendaki.




Texture yang cantik untuk bayi 6 bulan adalah tidak terlalu likat. Lebih kurang macam ni ye.






Untuk seketul keledek bersaiz kecil dapat 3 botol baby cube. Ingat, cuba satu-satu jenis makanan selama 4 hari bagi mengesan sebarang alergik terhadap bayi.

Puri seterusnya, apple. Wiwiwiw...

Love,
mar


********************************************************************************

Mencuba untuk hamil. Mari iktiar dengan set kesuburan shaklee. Ramai yang telah mencuba dan berjaya, in sha allah.

Hubungi saya :




Pengedar Sah Shaklee Ampang : Mardiani (Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato