Dilema..

Sememangnye aku dlm dilema ni.. Sebabnye mum & ayah akan berpindah ke Bagan Lalang end of november 2010 which means cuma ada sebulan lebih aja lagi. Bila mum & ayah pindah bermakna aku :

1) kene cari rumah sewa
2) kene cari nursery untuk naurah
3) kene ada own transport

Adui cmne ni. Mintak transfer Ipoh still tak dpt lagi. Kalu dh dapat transfer tade problem la sal dekat ngn hubby. Takan la aku nak berenti keje kot. Kalau ikutkan memang rasa cm nak berenti keje je jadik full time housewife. Leh la fully concentrate menjaga naurah. Tapi kalau hubby keje dengan company yg kukuh & ada panel medical, takde la aku risau sgt berenti TNB ni. Bila dh ada anak ni baru aku sedar yang memang penting bkerja dengan company yang ada medical benefit nih.

Masa zaman bujang dlu aku tak kisah sangat sebab memang jarang sangat aku ke clinic. Tapi since preggy sampai la dah bersalin ni, kerap sgt aku menjenguk clinic. Dlu masa naurah tak sihat smpai kene tahan wad, syukur la TNB tanggung medicalnye. Dapat la merasa duk kt Pantai Putri. Kalau tak, alamatnye masuk GH je la. Mana nak cari duit sampai RM2900 untuk bayar bil. Walaupun naurah ada insurance, tapi tetap kene bayar 10% dari kos hospital. 10% tu tetap banyak bagi org yang kurang berduit cm aku ni.

Berbalik pada cerita dilema, aku rasa if tak dapat transfer lebih baik aku mintak hubby cari keje lain kat KL kan. Peluang kerja kt KL ni banyak. Insya allah ada la keje utk hubby. Takan la aku nk tinggalkan naurah kt Batu Gajah pulak kan. Ishh tak sanggup la aku nk berjauhan dengan puteri kesayanganku itu. Cukup la berjauhan dengan hubby, tapi untuk berjauhan dengan naurah, tidak sama sekali.

"Lagi pun tak senang ati aku kalau tinggal naurah kt sana."

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato