Punca Dan Gejala Sakit Sendi Serta Cara Untuk Mengatasinya

Assalamualaikum,


Apa itu sakit sendi? Biasanya sakit sendi atau juga di panggil arthritis terjadi kepada mereka yang telah berusia. Namun ramai juga orang muda yang mula mendapat arthritis.

Arthritis adalah kesakitan di bahagian sendi, adakalanya bengkak atau kekejangan sendi. 3 kategori arthritis yang paling lazim adalah gout, arthritis rheumatoid dan osteoarthritis.





Bagaimana Ianya Terjadi


Sakit sendi boleh terjadi akibat ligamen yang terkoyak, luka atau terseliuh. 

1. Gout - Menyebabkan sakit yang berulang akibat pembentukan kristal yang terdapat di dalam asid urik. Biasanya ia menyerang sendi di bahagian ibu jari kaki.

2. Kerosakan di bahagian tulang rawan atau belakang tempurung lutut.

3. Arthiris rheumatiod - Sakit sendi di bahagian sendi jari, pergelangan tangan dan buku lali.

4. Osteoarthritis - bengkak di bahagian tisu atau sekitar sendi akibat kerosakan tulang pelindung. Biasanya terjadi kerana faktor umur atau kerana obesiti.

5. Penyakit yang menyerang sendi-sendi seperti Lupus.

6. Kanser.

7. Kesan sampingan ubat seperti Steriod.




Bagaimana Mengatasinya


1. Merehatkan bahagian yang sakit dan mengurangkan pergerakan.

2. Meletakkan ais di kawasan yang sakit.

3. Dapatkan nasihat doktor bagi mengetahui punca kesakitan tersebut.

4. Mengambil supplement bagi membantu mencegah serta mengurangkan kesakitan tersebut. Beberapa supplement yang saya cadangkan seperti Ostematrix, Omega Guard, Collagen Powder dan Vivix.





Ostematrix

Kalsium penting untuk kesihatan tulang. Ostematrix mengandungi magnesium, vitamin D dan Boron bagi membantu tubuh menyerap kalsium secara optimum.





Omega Guard

Membantu mengurangkan keradangan di bahagian sendi. Omega 3 yang terkandung di dalam omega guard dapat meningkatkan kesihatan sendi dan bertindak sebagai pelincir.





Collagen Powder

Kolagen bukan hanya untuk cantik, namun kolagen adalah protein yang diperlukan untuk kesihatan kulit dan tulang. Berfungsi seperti gam, kolagen membantu tisu di sekitar sendi menjadi lebih anjal serta sihat





Vivix

Resveratrol yang terkandung di dalam vivix dapat membaiki kerosakan sendi dan meningkatan fungsi sendi. Vivix mengandungi antioksida yang tinggi yang dapat membaiki sel yang rosak akibat radikal bebas.


Testimoni Pengguna Shaklee Yang Berpuas Hati


 Pn. Nurdiana ~ "Ni pengalaman saya sendiri. Dulu saya sakit tumit. Nak pijak lantai pun terhencut-hencut. Dengan konsisten amalkan Omega Guars, alhamdulillah dengan izin Allah sekarang dah tak sakit tumit langsung."


Pn. La ~  "Lutut kak La dah kurang sakit. Kalau tidak, tak boleh rukuk masa solat"


 Pn. Fazlina ~ "mak saya kena sakit lutut yang agak kronik. Bila tengok mak susah nak jalan, solat pun terpaksa duduk, hati anak mana yang tak luruh. Saya terus orderkan mak 2 kotak collagen powder setiap bulan. 2 bulan mak makan, mak whatsapp sakit lutut dah takde. Dah boleh jalan macam biasa."



Ramai yang telah mencuba vitamin shaklee bagi mengatasi masalah sakit sendi mereka. Jika anda atau ahli keluarga anda mengalami sakit sendi seperti di atas, apa kata cuba atasinya dengan segera.

Boleh hubungi saya bagi mendapatkan nasihat mengenai cara pemakanan vitamin ini. Khas untuk para pelanggan saya sahaja. 



Hubungi saya segera melalui 



Call / SMS / Whatsapp

Pengedar Shaklee Ampang

FB  Mardiani

COD : Tesco Ampang dan sekitarnya
Bangsar & Seri Kembangan (Hari bekerja) 

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato