Bagaimana Merawat Tulang Patah Agar Sembuh Dengan Lebih Pantas Dan Cepat


Assalamualaikum.


Tulang patah boleh terjadi kepada sesiapa sahaja. Hanya kemalangan yang kecil sahaja boleh mengakibatkan berlakunya tulang patah. Proses penyembuhannya pula mengambil masa yang agak lama, berbulan-bulan bergantung kepada usia. Lebih lanjut usia seseorang, lebih lewat penyembuhan berlaku. Ini menyebabkan mereka yang mengalaminya berasa tertekan kerana pergerakan mereka yang terbatas.

Tambah leceh dengan pemakaian simen yang berat, panas dan merimaskan. Nak garu pun tak boleh. Jadi bayangkan kena pakai selama beberapa bulan. 




Dr. Zubaidi di dalam artikel beliau ada menyebut proses penyembuhan tulang patah melalui 3 peringkat secara serentak. Pembengkakan berlaku di bahagian yang patah akibat darah beku bagi memberi kestabilan kepada struktur di bahagian yang patah. Kemudian sel-sel yang rosak akan mula di singkirkan dan sel baru akan mula terbentuk.  



Rawat Tulang Patah Dengan Supplement Bagi Penyembuhan Lebih Pantas

Sungguh pun tulang yang patah mengambil masa berbulan-bulan untuk bercantum kembali, namun dengan pengambilan supplement dapat membantu proses penyembuhan berlaku dengan lebih pantas. Justeru itu, mereka yang mengalami patah tulang amat di galakkan mengambil supplement berikut:





Vivix

Minuman botani yang kaya dengan polifenol serta tinggi khasiat anti oksidan. Vivix membantu melindungi sel-sel serta membaiki kerosakan sel hingga ke pringkat DNA. Baca di sini bagi mengetahui lebih lanjut tentang khasiat VIVIX.



Ostematrix

Pil Kalsium Shaklee ini di lengkapi dengan Boron dan Magnesium bagi memastikan tubuh dapat menyerap kalsium dengan lebih berkesan. Tulang yang kekurangan kalsium akan mengalami penyusutan jisim sekaligus menyebabkan tulang menjadi rapuh. 



ESP

ESP merupakan sumber protein dari Soya Non GMO. Protein merupakan komponen utama yang di perlukan dalam pembentukan sel-sel baharu, organ dan tisu dalam tubuh manusia. Kekurangan protein boleh mengakibatkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit. 



Omega Guard

Di ekstrak dari ikan laut air sejuk, Omega Guard mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi menjadikan ia minyak ikan paling tulen di dunia. Omega Guard juga membantu mengurangkan keradangan.




===============================================================

Baca kisah pesakit yang mengalami patah tulang ini.




" Saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ini. Semasa tu saya menunggang motosikal. Badan saya tercampak dalam gaung setelah saya cuba mengelak daripada sebuah kereta yang 'makan' jalan laluan saya. Akibatnya saya mengalami patah tulang belakang dan juga patah tulang di atas telapak kaki saya.

Doktor cakap akan ambil masa untuk sembuh dan akan baik dengan sendiri sebab usia saya masih muda lagi baru 23 tahun. Tapi, ambil masa tu berapa lama? Doktor pun tak dapat pastikan dan saya pula takkan nak menunggu sahaja tanpa usaha apa-apa. Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbring atas katil sahaja tunggu tanpa buat apa-apa. Perlukan usaha juga sebab doktor hanya bagi ubat tahan sakit sahaja.

Jadi kakak saya yang juga pengedar shaklee memberi cadangan supplement yang membantu mempercepatkan proses penyembuhan tulang saya ini. Setelah konsisten selama sebulan tanpa culas, alhamdulillah tulang patah yang dialami saya bercantum semula. Doktor pun berkali-kali tengok xray macam tak percaya, siap bertanya dah berapa lama accident. Balutan simen di kaki doktor terus buka dan saya hanya perlu menggunakan tongkat bagi mengurangkan tekanan yang kuat ke atas kaki saya."

- En. Muhammad Faiz b. Ahmad- 



Nutrisi yang mencukupi dapat membantu tulang pulih dengan lebih pantas. Ini adalah kerana tubuh memerlukan nutrisi vitamin serta zat mineral bagi pembentukan sel-sel baharu. Jadi, jika anda atau kenalan anda mengalami masalah patah tulang, rawat dengan segera. Jangan biarkan diri terus menanggung kesakitan lebih lama.



Di Mana Nak Dapatkan? 

Sudah pasti melalui SID yang komited kerana anda pasti akan di beri konsultansi serta jadual pemakanan yang tepat. Rugi kan jika tidak mendapat panduan yang betul yang pastinya membuatkan pengambilan supplement tidak memberi sebarang kesan yang baik. 


Saya merupakan SID Shaklee yang komited. Setiap customer saya pasti akan di beri konsultansi sehingga mereka berpuas hati.



Hubungi saya segera melalui 

Call / SMS / Whatsapp

Pengedar Shaklee Ampang

FB  Mardiani

COD : Tesco Ampang dan sekitarnya
Bangsar & Seri Kembangan (Hari bekerja) 





Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato