10 Rahsia Awet Muda Yang Semua Wanita Wajib Ketahui


Assalamualaikum

Antara soalan yang paling sukar di jawab oleh ramai wanita ialah mengenai usia mereka. Malah ada yang sanggup menipu usia sebenar mereka. Kenapa ye? Malu orang mengetahui usia sebenar mereka ke? 

Bagi saya memberitahu usia sebenar tidak memalukan, tetapi, lebih malu kalau umur muda tapi dah kelihatan jauh berusia. Betul tak!



Langkah-Langkah Yang Dapat Menjadikan Wajah Kelihatan Muda Dari Usia Sebenar


1. Jauhi Stress
Stress membuatkan anda menjadi serabut dan mudah marah. Ini akan membuatkan hormon anda tidak menentu seterusnya menggangu kestabilan imun sistem anda. Bukan itu sahaja, jerawat juga mudah tumbuh di wajah. Jadi sekiranya anda ingin tampil menarik, kawal stress anda. 


2. Minum air kosong
Kulit kita memerlukan air yang mencukupi bagi mengekalkan lembapan. Kulit yang kering akan kelihatan bersisik dan tidak menarik. Jadi untuk mendapatkan kulit yang cantik, pastikan anda meminum sekurang-kurang 3liter air mineral setiap hari. 


3. Makan banyak buah dan sayur
Buah-buahan dan sayur-sayuran mengandungi banyak nutrisi yang baik untuk kulit. Kulit memerlukan vitamin dan zat bagi menghasilkan tisu-tisu kulit yang baharu bagi menggantikan tisu lama yang telah mati. 


4. Senaman
Tau tak bahawa senaman dapat membuatkan anda kelihatan lebih muda. Dengan bersenam, anda menggerakkan seluruh anggota tubuh dan organ dalaman sekaligus meningkatkan tahap kesihatan diri anda. Apabila berpeluh, anda mengeluarkan toksin yang tidak diperlukan oleh tubuh. Apabila dalaman anda sihat, kecantikan pasti akan terpancar di seluruh wajah anda.


5. Rutin penjagaan kulit wajah
Nak dapatkan kulit yang cantik dan sihat, perlu rajin menjaga kebersihan wajah. Pastikan jangan culas melakukan 3 langkah pembersihan kulit wajah setiap hari iaitu membersih, menyegar dan melembab. Lakukan juga scrub 3 kali seminggu bagi menanggalkan kulit mati. 


6. Pilih produk yang selamat
Ramai juga yang inginkan kesan yang cepat, lalu memilih produk yang tidak selamat. Biasanya produk organik akan lambat nampak kesannya. Namun itu yang terbaik. Untuk apa nampak cantik beberapa bulan, namun terpaksa menanggung akibat wajah rosak bertahun-tahun. 


7. Jauhi rokok
Merokok bukan sahaja membahayakan kesihatan, malah ia membuatkan anda kelihatan jauh lebih tua berbanding usia. Tiada apa kebaikan yang anda dapat daripada merokok selain daripada menambahkan penyakit. Jadi, katakan tidak kepada ROKOK


8. Memakai Masker
Rahsia wanita Korea memiliki kulit wajah yang cantik kerana mereka rajin memakai masker setiap hari. Sebab tu ramai pelancong Malaysia yang melancong ke Korea, pasti akan membeli masker muka. Tapi anda tak perlu ke Korea untuk membeli masker. Anda boleh juga dapatkan di farmasi di sini. Ataupun, anda juga boleh membuat masker sendiri menggunakan bahan-bahan yang ada di dapur. Lebih jimat dan selamat. 


9. Dapatkan rehat yang mencukupi
Kurang tidur akan membuatkan wajah anda kelihatan lesu dan kusam. Di tambah pula dengan lingkaran hitam di mata akan memburukan lagi keadaan. Jadi, untuk dapatkan wajah yang segar, pastikan anda mendapatkan rehat yang mencukupi. 


10. Makan vitamin bagi keperluan nutrisi
Makanan tambahan berfungsi melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh. Walaupun anda memakan buah dan sayuran setiap hari, namun keperluan nutrisi mungkin tidak memenuhi keperluan tubuh. Jadi, cara mudah untuk memastikan tubuh menerima zat dan vitamin yang diperlukan, ambil vitamin setiap hari. 

Baca testimoni ini bagi melihat sendiri kesan para pengguna SHAKLEE


Testimoni kulit cantik dengan ESP




Testimoni kulit cantik dengan ESP




Testimoni kulit cerah dengan Collagen Powder



Testimoni kulit cantik dengan Collagen



Set Kulit Cantik Shaklee





Testimoni awet muda dengan Vivix

Banyak lagi testimoni dari pengguna yang telah berpuas hati setelah mengamalkan set kecantikan daripada shaklee. 

Bagaimana vitamin boleh menjadikan anda kelihatan lebih muda? 

Ini adalah kerana apabila tubuh menerima nutrisi yang diperlukan, semua organ dalaman dapat berfungsi dengan lebih baik seterusnya meninggkatkan tahap kesihatan anda. Dan apabila diri anda sihat, kecantikan itu akan terpancar di wajah anda. 

Dapatkan set kecantikan shaklee hari ini. Hubungi saya untuk mendapatkan panduan serta cara pemakanan yang sebenar bagi mendapatkan kesan yang terbaik. Pastikan anda membeli shaklee daripada Pengedar yang SAH sahaja bagi menjamin keaslian produk ini. 

Anda juga boleh membuat pembelian produk shaklee secara terus daripada website dengan klik pada ikon di bawah.






Hubungi saya segera melalui 



Call / SMS / Whatsapp

Pengedar Shaklee Ampang

FB  Mardiani


Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato