Salam 2016

Assalam,

Dah hari ke 7 baru sempat nak ucapkan selamat tahun baru. Sebelum ni bukan tak sempat nak berblog, tapi mood kelautan hindi, lautan pasifik, laut china selatan sejajar dengan musim monsun. Adoi. 

Sebenarnya banyak cerita nak di kongsikan. Sabar ye aku share satu persatu. Bila dah banyak cerita, tak tau pulak yang mana nak sharekan dulu. 

Ok la cerita pasal kejadian hari ini. Sebenarnya takde apa yang panik pun. Kisah biasa bagi seorang perempuan yang 3 tahun sekali drive. Dulu sebelum en. fuad pindah kl, aku ada juga la drive. Nak-nak bila kena pegi kursus di Bangi. Tapi sejak en. fuad pindah kl, memang jarang pulak aku drive. Kena pula, dah makin jarang dapat kursus kat Bangi. Memang makin jarang la ahkak ni drive kete. 

Sejak en.fuad kerja di tempat baru ni, dia kerap kene outstation dan selalu juga balik lambat. Selalunya memang mintak tolong alang la anta dan ambik anak-anak dari rumah pengasuh. Tapi lama-lama aku fikir mana boleh selamanya bergantung kat alang je kan. Karang kalau alang pindah jauh, macam mana. So aku pun tekad la kali ni kalau en.fuad outstation aku akan drive hantar dan ambik athmar. Naurah kene la minta tolong sydii hantarkan ke sekolah sebab naurah masuk sekolah pukul 8.30. 

So, semalam en.fuad kene outstation. Pagi ni aku kena la uruskan anak-anak. Naurah, aku pas ke rumah alang. Sebelah rumah aku je pun. So drive pegi rumah pengasuh. Tak jauh. Alhamdulillah allah permudahkan semuanya. Parking depan rumah pengasuh pun kosong, so senang nak menyelit. Pastu drive ke LRT stesen dan parking kat sana. Dapat parking pun senang. Tapi bila dah parking tu, try nak lock stering, huh kemain payah betul. Dekat 10 minit aku duduk dalam kereta dan berusaha. Apahal susah sangat hah! Call en.fuad tak dapat pulak. Last-last aku capai je handbag, cooler bag dan lock kereta. Lantak la. Harap semuanya ok. En.fuad, tolong beli stering lock lain boleh tak. 

Tu je la cerita yang aku nak kongsi. Nanti aku share pasal percutian kami ke seremban. Nak tau tak? Tunggu tau. 


Love, 
mar 

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato