Tandem nursing




Bagi ibu-ibu yang sedang alami masalah kekurangan susu, tentu risau kan. Tambah pulak dah dekat nak berpuasa. Risau stok susu makin kurang, risau tak cukup untuk baby. Hentikan kerisauan tu. Mulakan langkah untuk menambah kuantiti susu. Macam mana?

Mengepam sambil menyusukan baby adalah cara terbaik untuk up kan balik kuantiti susu. Ingat kan konsep demand vs supply? Apabila korang tandem nursing, automatik signal akan di hantar ke otak untuk menghasilkan lebih susu. Tambahan pula rangsangan baby adalah yang terbaik untuk menghasilkan susu. Hujung minggu memang hari yang sesuai untuk korang mencuba tendem nursing ni. Cuba la, pasti korang kagum dengan hasilnya.



Athmar yang kekenyangan selepas menyusu


Ini adalah hasil ku selepas tandem nursing baby athmar. Dapat 5oz. Alhamdulillah setakat ni hasil tuaian ku memberangsangkan. Namun masih gigih untuk menambah stok susu. Buat masa ni athmar minum 15oz sehari di rumah pengasuh. Sebab tu aku kene make sure pam sehari 20oz untuk cukupkan stok EBM. Wiken pun tetap gigih mengepam supaya supply tak drop.


set menyusu shaklee

Selalu kita dengar ibu-ibu menyusu alami keletihan dan kelesuan. Nak menguruskan anak dan rumah tangga. Aku sendiri tak nafikan pernah alami seperti itu ketika menyusukan naurah dulu. Sejak mengandungkan athmar, berpantang dan menyusu, aku memang konsisten mengamalkan vitamin shaklee. Alhamdulillah memang badan terasa lebih cergas. Set penyusuan shaklee bukan hanya untuk menambahkan susu, namun memberikan tenaga kepada ibu. Malah kandungan protein dalam ESP memberikan khasiat dan membuatkan kulit ibu menjadi lebih gebu. 

Tapi jangan la pula makan set penyusuan terus mengharap susu melimpah ruah jika malas mengepam. Apapun memang kene balik kepada konsep asas penyusuan. Supplement membantu meningkatkan kecergasan ibu dan memberikan khasiat, vitamin dan zat yang di perlukan oleh ibu dan bayi. 

Untuk order boleh
SMS / WA : 018 - 2684992
- mar -


Pengedar Sah Shaklee Ampang : Mardiani (Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992

Sentiasa Selamat | Sentiasa Berkesan | Sentiasa Mesra Alam

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato