Little Naurah

As-salam

Janji nak update tentang trip ke johor lom boleh ditepati sebab tak sempat lagi nak transfer gambar. Macam bizi sangat je aku ni kan. Tapi sekarang ni memang sibuk memikirkan tentang persediaan untuk birthday naurah. Mula-mula plan nak buat kat rumah je. Tapi sibuk benda lain punya pasal tambah pergi bercuti, tak sempat nak buat preparation lebih awal. Sekali minggu lepas baru aku sedar birthday naurah lagi 2 minggu je. Memang confirm la tak sempat nak plan macam-macam kan. So aku suggest kat en. fuad buat je la birthday naurah di KFC. Nasib la en. fuad setuju.

Sebelum pilih untuk buat di KFC, aku ada gak buat survey cadangan birthday party di tempat lain. Tapi banyak yang rekemen buat di KFC. So aku pun pilih la buat di sini. Hope birthday party ni meriah la nanti. Sape-sape yang mencari-cari di mana nak buat birthday party anak, boleh la try tengok kat sini. Ada 3 package yang di sediakan.

Nanti bila dah selesai party naurah tu nanti, aku akan ceritakan lagi. Gambar bawah ni bukan masa birthday naurah. Tapi dia pesan masa aku pegi keje, nanti balik belikan hadiah. Kebetulan aku keluar lunch hour hari tu aku pun belikan la 'hadiah' yang dia kirim tu. Bukan mahal pun. Tapi yang penting kegembiraan hati anak kan. Wrapping paper tu kebetulan ada pulak kat opis, so aku balutkan je la. Baru real dia unwrap 'hadiah' dia tu kan. 'Hadiah' yang aku belikan haritu adalah earphone hello kitty. She loved hello kitty so much. Cost me berapa belas ringgit tak ingat. Tapi tak sampai RM20 kot. Lagi 1 tu biskut hello kitty, beli di Guardian, dalam RM2.90. Sedap, aku pun suka rasanya. Yummy.  

Bagi aku, tak perlu beri hadiah terlalu mahal untuk anak. As kids, they doesn't bother how much is the price. Tapi feeling menerima hadiah tu dah cukup buat mereka gembira. Cuba sekali sekala balik dari opis, belikan sesuatu untuk anak. Lihatlah kegembiraan yang terpancar di wajah mereka. Sesungguhnya kegembiraan anak-anak pasti akan membuat kita lebih bahagia.

budak yang makin bijak

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato