Jalan2 pegi makan





Last week aku ke perak utk bsama dgn ad, tunang tersayangku. Dh almost 3 bulan kami x dpt spend time bersama. Jadi bila dh bjumpa ni kami ambik kesempatan utk menyettle kn semua urusan berkaitan dgn perkahwinan. Almaklumlah cuma tinggal sebulan lebih je lagi utk kami bergelar raja sehari. Sempat la kami ke butik pengantin utk try baju sanding. Mmm x sabar lak rasa nye nk naik pelamin..heheheh..

Dalam bz2 tu sempat gak ler kami meround utk cari mkn..biasa la kami ni bila dh bertemu, mkn mmg jd agenda utama. Kali ni ad bawa aku mkn di sebuah restorant yg baru di buka di pekan Ipoh. Agak menarik gak konsep kedai ni..ala2 kopitiam. Jgn risau sbb restoran ni mmg 100% kepunyaan melayu. Seronok aku tgk bila org melayu bukak kedai mkn yg bagi aku setanding dgn bangsa asing. Kedai mkn 'Ipoh Hainan Chicken Rice' ni terletak kt Jln Raja Musa Aziz. Mknan dia..pehhh aku ckp mmg x rugi klu try.. Hari tu aku order 2 Nasi Ayam kosong dgn Siamese Chicken. 1 pinggan siamese chicken tu leh mkn 3 org..byk n sedap.. Harganya pulak mmg berpatutan. 2 pinggan nasi ayam, 1 pinggan siamese chicken, 1 nescafe ais & 1 white coffee ais baru Rm16.20. Mcm x percaya plak.. Anyway pd sesiapa yg berkesempatan ke ipoh tu jgn lupa pegi try test mkn kt Ipoh Hainan Chicken Rice.

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato