Make up asas yang perlu ada bagi setiap wanita

Assalam,

Lama aku tak bersiaran. Bizi sikit plus dengan takde mood nak menulis. Beberapa minggu lalu aku tak sihat. Demam, selsema, sakit badan.. Kira pakej hampir lengkap la. 

Ok, tengok balik pada tajuk. Hari ni nak cerita pasal make up. Wanita dan make up memang tak dapat dipisahkan. Eh kejap, ada wanita yang tak suka bermake up ye. Tak pe, baca juga ok. 

Sebagai seorang wanita yang bekerjaya, aku memang memakai make up setiap hari. Mesti korang fikir leceh betul la nak mengadap cermin berjam-jam setiap hari. Ehh silap, aku hanya bermake up simple yang cuma ambil masa lebih kurang 10 minit je setiap pagi. 

Sebelum tu, meh intai set asas make up yang wajib ada bagi setiap wanita. 



Ni je jumlah make up yang aku ada dan usung ke hulu ke hilir. Abaikan 3 pensil kontot tu. Dah lama gila tak membeli eyebrow dan eyeliner. Sebenarnya sebelum ni ada beli beberapa eyebrow dan eyeliner, tapi macam tak best pakai. So aku pakai balik yang lama ni. Nak beli baru, tapi dah lupa brand apa ni. Sampai sebegitu kontot aku kerja kan. 

Make up asas aku terdiri daripada foundation stick jenama Giffarine, Beauty Diary jenama Victoria Jackson yang mengandungi eye shadow, shading powder, flawless powder, blusher 3 kaler, lip liner, dan mascara. Shimer powder brush jenama Victoria Jackson dan lipstick jenama elinto. 3 pensil kontot tu adalah eyebrow dan eyeliner hitam tak ingat jenama, dan 1 eyeliner putih jenama elinto.  

So untuk korang yang nak bermake up, cukup la ada bahan-bahan asas macam ni untuk mula bermake up. Tambah pula nak bermake up hanya untuk pergi pejabat. Tak perlu la tebal sangat, betul tak? Lain la kalau korang nk pergi je majlis-majlis rasmi, kene la make up tebal sikit. Nak tengok hasil make up aku ke? Ok akak share ye wajah akak. Hahahaha




Ni la hasilnya. Ok la untuk taraf pemake up amatur ni. Adoi ayat aku menangis cikgu bahasa baca. Nak akak tunjuk step by step ke? Nanti akak up entry lain ye. 

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato