Sharing is caring

As-salam,

Biasa dengar ayat sharing is caring kan. Disebabkan quote tu la ramai yang suka share segalanya. Tak salah bila nak share apa-apa maklumat yang kita tahu. Tapi disebabkan kecanggihan teknologi masa kini, sharing information become more easier. Kalau di fb, just click button share je. Instagram boleh buat repost, dari whatsapp boleh terus copy dan paste je, dan beberapa media sosial lain lagi. Semuanya boleh di kongsi.

Tapi sebelum korang seronok berkongsi, tolong pastikan setiap info yang hendak dishare tu sahih. Zaman sekarang ni, ramai orang suka cari publiciti. Just create je apa-apa cerita, selit sikit dengan hadis yang di cedok sana sikit sini sikit pastu mula keluarkan fakta auta. Pastu orang lain yang tengok terus share tanpa menyiasat terlebih dahulu.

Contoh macam baru-baru ni dapat info pasal TGNA meninggal dunia. Kemain pulun lagi semua orang share dalam group whatsapp, fb, twitter dll. Padahal masa tu TGNA is getting better.

Bahaya tau main share je benda-benda yang tak pasti kesahihannya. Silap-silap boleh jatuh fitnah. Sebab tu la aku jarang sangat nak share benda-benda yang ada dalam sosial media ni. Selagi tak di pastikan kebenarannya, tolong la jangan sewenang-wenangnya click button share tu. Tak perlu berlumba-lumba menjadi orang yang paling cepat tau setiap berita dan menyebarkannya.


** p/s Tapi kalau nak share tentang kebaikkan produk shaklee, yang tu memang aku suka sangat.

Shaklee pun ada rangkaian penjagaan muka. Aku dah pakai hampir sebulan. Terasa perubahan pada kulit wajah. Kulit terasa lembut dan segar. Baunya yang fresh, texture yang ringan buat rasa macam tak pakai apa-apa pun.


Love,
mar


Pengedar Sah Shaklee Ampang : Mardiani (Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992



Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato