Sihat bersama Shaklee

As-salam,

Bila cerita pasal shaklee, tak payah cakap banyak lagi dah. Rasanya ramai dah tau tentang kebaikan shaklee ni. Aku sebenarnya baru je mula makan shaklee ni. Dah lama dengar, tapi asik tangguh je nak beli. Sebab bila tengok harga terasa mahal je. Sekarang ni rasa menyesal pulak tak mula makan vitamin shaklee ni dari awal. Kalau nak fikir mahal, banyak lagi menda lain yang tak berbaloi yang penah aku beli. Lebih mahal dari harga vitamin shaklee pun ada.

Ntah kenapa 1 hari aku terasa macam nak serius buat business shaklee ni. Mungkin lepas tengok ramai orang berjaya dengan shaklee. Lepas tu terus daftar jadi member. Dapat kit, terus aku survey pasal produk shaklee. Makin lama aku research, makin kenal dengan produk, makin jadi bertambah seronok pulak dengan vitamin shaklee. Rupanya banyak betul khasiat yang terkandung dalam 1 jenis vitamin. Contoh Alfalfa. Baik untuk ibu-ibu menyusu, ramai yang tahu Alfalfa ni baik sebagai penggalak susu. Tapi selain tu, banyak lagi kebaikan yang terkandung dalam Alfalfa yang perlu kita tahu. Alfalfa ni selain sebagai milk booster, boleh juga melegakan sakit sendi dan belakang, memberi kelegaan semasa haid, elok untuk ezema, merawat asma, membuang toksin dalam badan, merawat masalah keputihan wanita, bertindak sebagai kacip fatimah, meningkatkan stamina, membuang angin dalam badan, melegakan sembelit dan banyak lagi la. Alfalfa bukan hanya boleh dimakan oleh ibu yang menyusu, malah anak dara dan lelaki pun boleh makan juga. Untung kan hanya satu jenis vitamin boleh dimakan oleh semua orang. Tapi wanita mengandung jangan makan Alfalfa ye. Tu baru cerita tentang 1 jenis. Ada banyak jenis lagi vitamin yang terdapat dari shaklee. Kalau nak cerita memang panjang lebar. Setiap 1 jenis vi
tamin mengandungi banyak kebaikan. Tak perlu ambil semua jenis, cuma satu atau dua jenis dah mencukupi. Ada yang boleh dikongsi bersama suami dan anak-anak. Jimat bukan.

Kenapa perlu makan vitamin? Yang pertama perlu di ingatkan vitamin adalah makanan tambahan. Ianya bukan ubat. Perbezaan antara vitamin dengan ubat adalah ubat diambil bila sakit. Tapi vitamin harus diambil secara berterusan. Kepentingan makanan tambahan dalam kesihatan? Dalam hidup yang serba sibuk ni, kita selalu terabai tentang pemakanan sihat. Kadang-kadang terskip waktu makan. Betul tak? Ada pulak yang memilih untuk makan fast food. Cepat dan pantas. Jadi faktor kesibukkan ni mendorong kita mengabaikan tubuh badan. Semakin lama tubuh kita semakin kekurangan nutrien penting. Akibat daripada kekurangan nutrien penting ni akan membuatkan tubuh kita menjadi lesu, kurang bertenaga dan sering sakit. Kadang-kadang apa yang kita makan, lemak yang tersimpan, atau toksin di dalam tubuh badan boleh mengundang penyakit yang lebih berbahaya seperti kanser.  Oleh itu, sebelum terlewat, lebih baik kita elakkan perkara seperti itu berlaku. Ubah cara hidup kita dan ubah corak permakanan kita, In Sha Allah kesihatan kita lebih berjamin.

Kenapa perlu pilih Shaklee? Sebab utama kerana shaklee telah berada lebih 55 tahun dalam pasaran. Produk shaklee hanya menggunakan bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen bagi memastikan produknya benar-benar berkualiti. Tak perlu ragu-ragu lagi ye.

Berita baik untuk anda, promosi Shaklee bagi bulan Januari 2014
Beli 6 botol Alfalfa percuma 1 botol. Cepat rebut sebelum kehabisan. Memang jimat berbaloi-baloi.


Masih mahal? Jangan risau, pasti ada discount yang di beri.

Untuk sebarang pertanyaan dan konsultansi secara percuma


Pengedar Sah Shaklee Ampang : Mardiani (Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato