Lahad Datu

As-salam

Negara kita dikejutkan dengan peristiwa berdarah di Lahad Datu. Keamaan malaysia cuba di gugat oleh penceroboh dari luar. Namun apa yang lebih sedih ialah bila membaca cerita-cerita dari blog atau facebook. Masing-masing tuduh menuduh parti-parti politik yang terlibat.

Aku bukan sesiapa untuk memperkatakan tentang isu ini. Namun tolong jangan politikkan keamanan negara. Ini kes malaysia diceroboh. Kes anggota polis kita ditembak dan dibunuh. Kes keamanan kita yang cuba diragut pihak luar. Dan kita masih boleh duduk tenang depan PC sambil mengutuk anggota polis kita dan mereka cerita konsprasi dalang yang terlibat?

Kita tidak tahu apa yang terjadi sebenarnya. Dan CIA kah kita untuk bercerita tentang konspirasi? Ye kita marah jika benar itu satu konspirasi. Tapi jika tidak, tak pasal dapat dosa kering kan sebab pandai-pandai tabur fitnah.

So lebih baik berdiam diri jika tak tahu tentang sesuatu perkara. Jangan sebab kita dengar or baca dari blog, fb atau mulut rakan, maka kita pun sama naik menambah rencah pada kisah tersebut yang masih belum ternyata benar.

Apa yang terbaik ialah mendoakan keselamatan para prajurit kita yang bertungkus lumus mempertahankan tanah air yang tercinta.

Buat anggota polis yang telah terkorban, Al-Fatihah buat mereka. Pemergiaan mereka tidak sia-sia. Keberanian mereka amat dikagumi. Jangan sekali kita perlekehkan mereka. Tanya pada diri sendiri, apa yang aku buat untuk negara? Cukup baguskan diri ini sampai kita boleh perlekehkan orang lain.

Tolong sedar diri!!

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato