snow walk & I-City

sabtu lepas aku ke sini dengan bff aku faziha... masing2 tak penah sampai lagi... saja la nak merasa kain salji kan.. dulu masa kecik2 jakun bebeno tengok salji kat dalam tv.. verangan la ti nak pegi obersi main salji... pastu bila ada rumah salji kat bukit cerakah (skg bukit cahaya seri alam ye tak silap aku) gedik2 teringin nak pegi..tapi tak boleh masuk main salji pun just tengok dari cermin kaca je...

masa pegi genting ari tu pun tak sempat nak masuk snow world sal naurah meragam...en fuad biasa la bila naurah meragam dia pun nk meragam sama la...tak pasal2 ajak balik...kali ni aku tau meragam tak meragam, ikut je pe aku dah plan...

aku kuar dari umah dalam kul 4..kami ikut federal highway.. jalan jem gak la..nasib tak sangkut lama sangat.. janji dengan A jumpa kat sana kul 5.. so aku exit padang jawa dekat2 kul 5 dah.. kol A, dka cakap dah kat parking... aku memang suka berjanji dengan A sal dia ni jenis tepati masa.. masa ni dah excited la sal dah nampaj sighboard I-City... pastu tetiba sighboard tu hilang camtu je... kami end up termasuk lik highway... en fuad dah mula merungut2.. relax la...just pusing lik je lalu jalan tadi balik la... tak payah nak hangin sangat...pas pusing kali ke 2 sampai gak kami ke tempat di tuju... ok parking kete cepat..tak sabar dah ni...

sebelum pegi memang aku dah survey macam2 sal tempat ni.. ada review kata ok ada dak review kat tak best.. so nak tau best ke tak baij pegi sendiri...citarasa setial orang tak sama kan... bagi aku ok la seronok dan boleh pegi lagi la..yang penting anak seronok kan... sebab bila dah ada anak ni semua aktiviti ujung minggu memang khas untuk anak.. 

sebab aku masuk sebelum kul 6 harga tiket adalah rm25 untuk dewasa rm20 untuk kanak2..naurah and qalif masuk free..tapi walaupun masuk free tetap dapat jaket jugak...aku bawak glove and ear muff naurah gak sal tau sejuk gila dalam tu... kalu korang bawak anak kecik make sure pakaikan diorang dengan baju tebal,jeans dan stokin berlapis lk...sal ada parents yang aku nampak selambe je bawak anak kecik masuk tak berstokin.. gila kot... naurah yang pakai berlapis2 pun tak tahan sejuk...bape kali ajak kuar... papa's bawak anak kuar dulu ambik haba.. mama's g main slide...hehe..best

bagi yang teringin merasa kesejukkan salji boleh la oegi ke snow walk ni.. cam yang aku cakap tadi pegi dulu baru tau best ke tak.. rekemen masuk dalam kul 5... main salji dalam sejam pastu g makan pastu leh jalan2 kat I-City lak sambil tengok keindahan lampu... dun worry surau di sediakan...










Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato