kota keriangan- Genting Highland

ok ini adalah cerita back dated...

aku p bercuti ke genting pada 30 ogos lepas..celebrate merdeka...heheee sebenarnya plan nk gi genting ni dh lama aku plan...mula2 ingat nk celebrate birthday naurah kt genting tahun ni...pastu tak jadi sal time tu tetiba tak cukup bajet lak..

so dalam duk tangguh tu menyimpan la sket2... tetiba member opis cakap dia nk ke genting hujung bulan 8..aku pun cam excited la kk pegi gak.. terus bukak website genting..wow rupanya ada promotion lak time tu...harga bilik cuma rm68 je 1 mlm... harus lak tidak melepaskan peluangkan.. diam2 je terus booking bilik siap ngan tiket outdoor & indoor theme park.. total semua rm200 je.. murahkann...tp aku senyap2 je la..mls nk gtau kt ad lagi hal no..saja wat surprise...tapi last2 terkantoi masa beraya kt kg diela sal hubby diela tertanya kt ad jadi ke tak plan ke genting... dh kantoi tu gtau je la hal sebenar kan... nsb ad ok je..heheeh

ok terus cite hal genting...aku gerak dr umh lebih kurang kul 8 lebih la...mula2 janji ngan diela jumpa kat tol gombak kul9..skali makcik tu lambat lak..so kami gerak dulu la..ad drive slow je la sal konon nak saing ngan diela..dalam slo2 tu last2 kami sampai puncak genting gak...dlm kul11 gak sampai puncak...lambat sal kami byk pit stop.. dh parking terus ke lobi first world hotel tunghu diela kt sana..diorg sampai dalam kul 12...so terus tanya kt kaunterif kitorang leh check in.nasib boleh..so terus angkut barang masuk bilik..naurah paling excited sal tido hotel..

pas settle letak barang..terus turun untuk ke theme park...syoknya sal lama tak ke genting..bagi aku genting ni memang sesuai untuk bawak anak kecik bersuka ria...trmpat tu kan sejuk...naurah ni jenis tak tahan panas...nanti mula la meragam..ti kt genting ni takde nak meragam pun...nyaman je kan..

memang best la bercuti kat sini...next time ada rezeki nak bawak naurah ke sini lagi.. sori takde pic la..klu nak tengok lek tengok kat fb aku ye..sal time tu tak pakai note lagi...soambik gambar pakai camera je..so tade la pic dalam note ni...

cm tak best lak kan entry aku ni skg ni takde pic...mm korang baca je la ye..jgn boring tau

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato