November entry

Salam..

Oo dh lama tak update blog. Sekarang dah masuk bulan November. Bermakna tinggal lagi sebulan saje lagi untuk aku tinggal bersama mum & ayah. Mulai tahun depan, mereka akan menetap di Bagan Lalang. Macam mana aku nk lalui hari-hari tu nanti. Segala-galanya harus ku lakukan sendiri. Fikirkan itu, aku pening. Aku tak sedar betapa bertuahnya hidup aku sebelum ini. Segalanya di sediakan di depan mata. Semuanya diuruskan oleh mum & ayah. Walaupun hubby jauh, namun aku masih ada keluarga bersamaku untuk membantuku. Tapi lepas mum & ayah berpindah nanti, susahnya hidup aku. Tentu huru-hara hidup aku. Mana nak uruskan diri lagi, naurah lagi, masak lagi. Washing machine pulak takde, nak kene mula basuh tangan lak. Waaa... kene cepat beli washing machine la cmni.

Namun aku masih bersyukur sebab alang akan tinggal bersamaku. Nasib baik la dia dapat posting sekolah dekat area ampang aje. Kalau la alang posting luar dari lembah klang, memang nampak gayanya terpaksa la aku berpindah ke Batu Gajah jugak. Untuk berpisah dengan naurah, tak mungkin aku lakukan. Biar aku bersusah, asalkan naurah masih bersamaku. Jauh dengan hubby tak pe, tapi kalau jauh dengan anak, meraung hidup aku tiap-tiap hari. Apapun yang berlaku, aku akan tetap gigih menjalani hidup ini dengan tabah.


~Ya Allah, permudahkan la perjalanan hidupku ini~

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato