Demam

Semalam aku EL sebab si kecilku demam. Aku notice badan naurah panas masa nak naik tido malam selasa ari tu. Terus aku bagi naurah makan ubat. Tengah malam naurah asik merengek, maybe sebab dia tak selesa. Suhu badannya memang panas, sampai 39c. Kerap la aku bangun & lapkan badan dia dengan kain basah. Risau aku kalau suhu terlalu panas, boleh mengakibatkan sawan pulak. Tiap 4 jam terpaksa bagi ubat disebabkan demam yang tak surut.


Tengah malam tadi pun badan dia still panas lagi. Aku fikir kalau pagi ni dia still demam panas, memang aku akan EL lagi la. Dah la cuti tinggal 2 hari je lagi. Nasib baik la bila bangun pagi tadi suhu dah turun. Tapi aku tetap bawa naurah ke klinik pagi ni untuk pemeriksaan. Doctor cakap tekak naurah merah dan ada ulser sikit. Tentu dia sakit tekak. Kecian kat anak mama. Tapi sebabkan suhu badan naurah dah surut, aku rasa eloklah aku pegi kerja. Lagipun naurah duduk dengan anny dia, takde la aku risau sangat. Cuti tu simpan untuk perkara emergency yang lain pulak la. So lepas settle kat klinik, aku terus gerak pegi kerja.


~~duk rumah elok-elok ye sayang mama~~

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato