introduce solid to naurah.

Bila Naurah hampir 5 bulan, dia dh tunjukkan interest terhadap makanan. Mula memerhati bila aku mkn, mulutnya nganga bila aku acukan mknan, & tangan dia mula nk mencapai mknan. Memandangkan naurah kurang suka minum susu dari botol, jadi aku fikir elok la aku mula kenalkan naurah pd mknan. Aku mula search ttg mknan pe yg terbaik utk naurah. Kemudian aku terbaca ttg mknan yg di masak sendiri lebih baik drpd mknan yg dibeli. Yg menariknya, mknan tu boleh di frozenkan utk dibuat stok selama seminggu. So aku try buat puri nasi utk puteri kesayangan ku ini.








Tambah susu mama sket utk menambah rasa







Tuang kan dlm bekas ice cube










puri nasi yg dh beku. cukup stok utk seminggu
Lepas ni aku ni try wat puri lain lak utk mempelbagaikan rasa buat naurah.


Ada gak yg bertanya nape tak li makanan baby yg byk kt pasaran tu tuk naurah. Jawapan aku senang je, biar la makan pertama yang naurah jamah dari air tangan aku sendiri. Lg pun rasa nye tak salah kan masak sendiri untuk anak kesayangnku ni


Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato