KISAH ECZEMA YANG MEMBELENGGU KEHIDUPAN DAN CARA AHKAK MENGATASINYA

Kisah eczema
Lama juga ahkak tak update blog ahkak. Sebab kurang sihat. Mabuk dan loya kaedahnya. Alhamdulillah rezeki tahun ni, insha allah bakal bertambah sorang lagi cahaya mata ahkak dan suami. Diam tak diam, dah masuk 6 bulan usia kandungan ahkak. Korang doakan yang baik-baik ye.
Tapi yang ahkak nak share ni bukan kisah pregnancy ahkak, tapi nak cerita tentang kisah eczema yang ahkak alami. Memang dah lama ahkak ada eczema. Seingat ahkak dari usia belasan tahun. Dulu tak tau pun apa tu eczema. Yang ahkak tau, tiap kali di serang, ahkak akan alami kegatalan yang teruk, disertakan kesan luka akibat aktiviti menggaru. Gatal ni, makin di garu makin sedap. Betul kan.
 
 
 
So bila menggaru, memang akan bertambah teruk kawasan yang diserang eczema. Macam-macam jenis ubat ahkak letak. Masa tu letak je la apa-apa cream yang ada di rumah. Untuk ruam la, untuk panau la, untuk gigitan serangga la. Memang semua tak berkesan. Lama-lama ahkak fed up, so biar je la hilang sendiri. Tapi memang meninggalkan kesan parut yang buruk dan terpaksa menahan gatal berminggu malah berbulan juga la.
 
Bila besar sikit, dah tau tentang eczema, tiap kali di serang ahkak akan ke klinik untuk dapatkan krim hydrocortisone. Berkesan juga la. Tapi lepas beberapa tahun menggunakannya, dah tak memberi apa-apa kesan lagi. Melalui pembacaan, baru lah ahkak tau, krim tu mengandungi steroid. Ianya membuatkan lapisan kulit menipis dan lama-lama dah tak melindungi lagi kawasan kulit berkenaan. Huhu.
 
 
Tapi sejak 4 tahun kebelakangan ni, lepas ahkak mula berkenalan dengan Shaklee, ahkak konsisten makan Alfalfa. Antara fungsi Alfalfa adalah untuk detox darah. Jadi secara tidak langsung, masalah eczema ahkak mula berkurangan malah jarang sangat menyerang ahkak. Alhamdulillah.
 
 
 
Cuma bila pregnant, ahkak kena stop dulu makan alfalfa. Tak lama kemudian, ahkak mula di serang eczema kembali. Tak tahan betul dengan kegatalan buat ahkak menggaru. Kalau nak tau, eczema ni ada 2 jenis. 1 jenis yang kulit kering dan kemerahan. Yang 1 lagi jenis berair. Ahkak punya jenis berair.
Mula-mula ahkak try sapu Herbal Blend. Tapi tak Nampak sebarang perubahan. Jadi ahkak cuba pula cara ke 2. Yang ni memang mengujakan sedikit. Nak tau apa dia? Teruskan membaca ye.
 
 
Ok cara kedua adalah dengan menggunakan Basic H. Ye, ahkak bilas kawasan eczema tersebut dengan Basic H. Alhamdulillah lepas 3 hari buat, eczema ahkak mula kering. Tiada lagi kegatalan, tiada lagi garuan. (ehh ada ke perkataan garuan tu?)
Tak bahaya ke? Insha allah tidak. Ahkak tak risau menggunakan Basic H sebab ianya tiada sebarang bahan kimia, toksik atau apa-apa yang merbahaya pada kulit. Basic H di extrak daripada jagung dan kelapa.  Lebih selamat berbanding menggunakan krim yang mengandungi steroid.
Untuk uolss yang mengalami masalah eczema, ahkak boleh suggest beberapa vitamin untuk mengatasi masalah tersebut.
 
 
Alfalfa
Berfungsi untuk detox darah, hati dan usus serta anti – inflamasi. Alfalfa membantu menghilangkan toksin dari badan serta membaiki keadaan kulit.
 
 
Omega
Membantu meningkatkan imun system dan membaiki alahan kulit. Omega juga membantu mencegah keradangan.
 

 
 
Nutriferon
Membantu mengukuhkan imun sistem. Kajian menunjukkan interferon mampu merangsang serta meningkatkan imun sistem tubuh secara keseluruhan.
 

ESP
Sumber protein bagi membaiki masalah kulit. Eczema sering meninggalkan parut hodoh pada kulit. Konsisten dengan ESP bagi mendapatkan kulit yang sihat.
 
 
 
Herbal Blend
Bagi mereka yang mengalami masalah eczema kering dan bersisik, Herbal Blend membantu melembabkan kulit tersebut serta merawat masalah eczema tersebut.
 
 
 
Basic H
Untuk mereka yang mengalami eczema jenis berair macam ahkak. Gunakan Basic H bagi mengeringkan eczema tersebut. Hanya tuang beberapa titik di dalam baldi dan campurkan dengan air. Gunakan sebagai bilasan atau pengganti sabun.
 
Jadi untuk anda yang hadapi masalah sama macam ahkak, sama ada diri sendiri atau keluarga boleh la mendapatkan set eczema bagi merawat masalah tersebut. Jangan dibiarkan hidup anda terus terganggu dengan masalah kegatalan eczema ini.
 
Ada dua cara bagi melakukan pembelian iaitu dengan klik pada ikon di bawah. Selesai membuat pembelian, ahkak akan hubungi anda untuk sesi konsultansi pula. Tu yang special bila membuat pembelian dengan ahkak, sebab setiap customer ahkak akan sangat dekat di hati ahkak.
 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=2da45ad56dfe8ce4697f6bc46d2658c0
 
 
Ok cara kedua pula, anda boleh terus menghubungi ahkak melalui http://wasap.my/60182684992
bagi membuat pesanan. Bagi yang tinggal di kawasan Ampang, ahkak boleh COD di Tesco Ampang atau kawasan sekitarnya.
 
Jangan tunggu lama-lama lagi. Cepat dapatkan SET ECZEMA SHAKLEE bagi menyelesaikan masalah kesihatan anda dengan menghubungi ahkak. Ahkak menanti pesanan dari anda.
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato

Smart Reader Kids