rindu

kadang-kadang aku rindu untuk bersendirian. punyai masa untuk diri sendiri. buat apa yang nak di buat. berehat dan tenangkan fikiran tanpa ganguan dari sesiapa. tak perlu lama. cukup kalau dapat utk few hour je. sebab aku perlukan ketenangan.

bila jauh dirindu. memang betul. tapi bila dekat kenapa selalu bertekak? pelik bila fikirkan hal ni. kadang-kadang lebih baik mendiamkan diri. tapi kadang-kadang perlu juga bersuara. tapi bila bersuara, mesej disalah erti. lalu terjadi pertengkaran. kenapa macam ni jadinya?

sabar. itu kunci kajayaan. atapi dakan tembok sabar aku sekukuh mak. mak masih mampu tersenyum, walaupun hatinya terluka. aku pula?

aku cuma minta, berikan aku masa untuk aku bertenang buat seketika. tanpa sebarang komunikasi untuk sementara. tak perlu tambahkan lagi ketegangan ini. mungkin diam itu mampu menjernihkan kembali hubungan ini.

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato