selamat tinggal 2011 selamat datang 2012

Ya ampun... lamanya tak update blog. malasnya nk update blog pakai b.band.. slow gila.. ada tak b.band yang bayar murah, tapi laju gila...?
ok tinggal bape hari je 2011 akan melabuhkan tirai... macam mana azam 2011? semua dh tercapai & terlaksana ke? kalau di tenung balik azam aku dulu, kononnya nk lebih rajin update blog.. tapi sejak blog di blok oleh tnb, makanya niat suci murni tu terkubur cmtu aje.. bulan ni br 2 kali je update citer.. sedangkan banyak je story mory nak dikongsikan bersama...

penutup tahun ni sangat menggembirakan bagi aku.. yang pertama sebab hubby dah berpindah ke kl.. dah tak perlu lagi berjauhan dengan hubby... baru la aku merasa cmne hidup berumahtangga yang sebenarnya.. senang kan bila dah bersama ni.. semua urusan boleh diuruskan bersama.. balik keje sama-sama, jaga anak sama-sama... kemas rumah sama-sama.. masak sama-sama... tido sama-sama... sekarang ni aku dah tak terkocoh-kocoh lagi pagi-pagi sebab hubby yang uruskan baby aura.. dia masuk keje kul 9. opis dekat lak dengan rumah.. so biar dia yang settlekan anak la.. pagi aku cuma settlekan diri sendiri.. nikmatnya..

bos aku pun dah bertukar.. en.rosli a.k.a pak misai dah transfer ke HQ.. bos baru aku pn. rohana a.k.a RI pulak dari hq, transfer ke sini... sepanjang sebulan bekerja dengan ri ni, aku rasa seronok sangat sebab ri jenis yang agresif.. semua kerja dia settlekan dengan cepat.. takde pending-pending lagi.. pastu senang nak berurusan dengan dia.. sejak keja dengan dia, kadang-kadang tercungap-cungap gak aku bekejaran nak settlekan keje.. tapi seronok sebab otak sentiasa berjalan.. berbeza masa dengan pak misai dulu.. terlebih santai sampai otak pun lama-lama tepu.. tapi tiap orang berbeza cara mereka.. yang pasti aku bersyukur bekerja dengan orang yang mudah untuk berurusan..

ok cerita pasal azam tahun 2012.. adat la kan bila masuk tahun baru je mesti cerita tentang azam.. aku pun nak cerita la azam aku tahun ni... lepas impian tahun 2011 dah terlaksana, impian aku semoga tahun 2012 memberi sinar yang bergemerlapan buat kami sekeluarga.. dan aku berazam untuk menjadi lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya.. ishhh cam skema la pulak kan..

ok ni to do list for 2012

1. nak ada kereta.. pehh tu no 1 tu.. sedih kan, keje dah bertahun-tahun, tapi kete sebijik pun takde lagi.
2. nak pegi bercuti... since last vacation kitorg yaitu masa honeymoon, tak penah lagi pegi bercuti. so tahun ni kene plan percutian untuk lebih mengeratkan lagi kemesraan rumahtangga..
3. bercuti dengan kawan-kawan... lebih kurang yang no2 tadi, tapi kali ni melibatkan kawan-kawan pulak..
4. nak saving... nak buat apa pun, saving tetap kena ada.. baby aura dah makin besar, belanja dah makin mahal.. kalau takde saving dari sekarang, ti tak merasa la nak hantar dia ke playschool ke or tadika yang best-best..
5. beli hp baru.. kesian aku, org dh pakai tablet, aku still pakai hp buruk.. tapi buruk-buruk hp aku, credit tak penah kosong... hahaha.. ayat aku selalu mengena kawan la.. hp canggih, tapi takde credit... apa barang kan..
6. nak kurangkan mengata / mengumpat / mengeji orang... wahhh suka mengumpat ke aku selama ni... kalau ada yang terkutuk selama ni, maaf la ye.. tak sengaja semua tu.. sebenarnya aku ni bukan la suka sangat campur hal org.. hal ko hal ko, hal aku hal aku la.. cuma aku ni kadang-kadang suka-suka je tak suka ngn orang.. suka hati je kan.. taktau ke ntah-ntah, ramai je orang tak suka kat aku... haa padan muka..
7. nak rajin memasak.... sejak dah sebumbung dengan hubby, kene la mengasah bakat memasakkan.. kot-kot ti leh masuk masterchef pulak.. nak tambat hati suami, kene tambat perut dia dulu.. hahaha.. nak memasak ni bukan just untuk hubby, nak rajin pelbagaikan menu baby aura jugak.. aku tengok baby aura dah jemu makan bubur dengan sup je.. so pas ni kene la masakkan benda-benda lain pulak.. yang penting berkhasiat la..
8. lebih fokus pada kerja... selama ni bos santai je, so aku pun relax je la.. tapi since bos baru ni agresif semacam, so aku pun kene la agresif gak..
9. mula ajar baby aura membaca... dah lambat ke or cepat sangat ye? sebab aku ada tengok sorg baby matsaleh ni umur 18bulan dah pandai membaca.. cm berangan juga la baby aura dah boleh membaca sebelum masuk tadika.. tapi sebenarnya takde la aku nak paksa sangat.. bukan maksud aku boleh membaca lancar macam kita yang dah dewasa ni.. tapi nk dia dah mengenal abjad la.. sekarang ni pun dia dah boleh bilang 1 - 10.. tapi selalu terskip 9. takpe boleh ajar slow2 kan..
10. tambah anak??? perlu ke masuk dalam to do list ni... kompius pulak aku.. bila tengok org mengandung, teringin nak mengandung lagi.. baby aura pun insya allah akan melengkapkan penyusuan susu ibu februari nanti.. so dah tak perlu risau lagi kalau tetiba susu drop sebab mengandung.. emmm... masuk je la dalam to do list... kita merancang, tapi allah yang menentukan segalanya.. betul tak..

tu je la list yang telah dirancangkan buat masa ni.. nanti kalau ada terpikir lagi, akan ditambah la.. harap dari 10, ada atleast 6 yang tercapai.. tak mo target terlalu tinggi.. ti tak tercapai pulak... kalau target terlalu rendah, takde motivasi pulak.. macam-macam la aku nih..

ok sampai jumpa lagi... tak tau bila la pulak kan... selamat bercuti dan selamat tahun baru ..

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato