Aku telah kembali..

Pehhh lame giler rase nye aku x jenguk blog ku nih.. Bkn takat dh bsawang, dh belumut n bekulat kot.. wawawa.. para peminat ku, jgn wisau kerna aku masih bernyawa lagik.. hikhikhik. Kesihatan ku tlh membatasi pergerakkan ku kini.. Apa yg blaku?? Ha suspen..

Ari ni aku akn update sumer citer2 yg telah aku miz updatekn. 1stly aku nk citer sal kwn baik ku A dh selamat pn melangsungkan perkahwinannye ngn jejaka yg plg dicintainye.. Alhamdulilah sumer bjln lancar.. Aku sempat ler luangkn masa utk ke majlis nikah n majlis sanding nye tuh bsama hubby tercinta.. Mesti ler kwn baik kn, klu aku x g majlis diorg, sure A hambat aku ngn parang tih.

Ha sorg lg member Uitm aku pn dh melangsungkan perkahwinannye pd 1 ogos lepas. Congrets tu Yam n Wan.. Hahaha x sangka finally korg kwen gak ler.. Mcm2 dugaan korg lalui masa couple dlu yek. Tringat aku time kt U dlu. Mmg best ler time tu kn. Windu lak kengkawn lama. Time kt wed yam tu sempat gak ler aku jumpa ngn Dd, hubby n anak diorg. Cubby giler pipi anak Dd. Gerem lak aku nenok. Dh mcm anak jepon jer. Mm tp pjlanan nk g wed yam tu mmg penuh pancaroba btl.. 1 ogos tu kn tetiba lak org wt demo sal ISA, so jln byk yg tutup. So ktorg sangkut dlm jam agak lama gak ler smpai temperature kete naik ler. Tpakse ler off aircond utk trn kn lik suhu kete. Mmg ler temperature kete trn, tp temperature aku yg naik. Mne x nye duk dlm kete tanpa aircond time tghari rembang ngn bbaju kurung. Nasib baik ler si Yam ni room mate aku dlu. Klu x mmg aku suh ad patah lik umh jer la. Alhamdulilah berjaya gak ler kami smpai ke klang ari tuh.

Pastu aku nk citer sal adik aku si Alunk nih.. Dia dh sambung blaja lik wat DPLI kt UPSI. Nk jadi cikgu lak. Dh mmg impian dia dr kecik2 dlu. Aku pn heren gak ngn budak sorg nih. X boring2 ke blaja. Pas dh bis Dip dlu smbung Degree lak. Skg ni wt Dip Lanjutan lak. Klu wt Master lain ler citer. Tp xpe ler dh dia mmg minat sgt nk jd cikgu cikgi nih.. Lantak kn la..

Finally skg nih aku nk citer sal perkembangan diri aku yg dh lama menyepi dr blog ku nih. Ke mana aku pegi, pe yg aku wt selama nih. Teng3x.. Sebenarnye aku x kemane2 pn & xde wt pe2 pn. Sbb nye selama nih aku kurang sihat. Aku skg ni di landa penyakit pagi. Morning sickness ler kata ongputih. Alhamdulilah cepat rezeki melekat. Bak kata Ad, anak radix. Kekeke.. Mentang2 ler dia keje HPA, kopi radix tu mmg jadik minuman harian dia ler. Mmg hapi sgt bl dh confirm positif tuh. Tp pas dh tau pregnant, terus aku muntah, loya, penin kepala n hilang selera mkn. Berat bdn aku pn turun gak. Pastu MC jgn ckp ler tiap2 minggu sure MC nyer. Nasib baik ler bos aku memahami. So bl dia tgk aku dh melepet semacam kt seat aku, xde ler dia nk kaco aku tnye sal keje ke apa ke. Dia biar je la aku nk rest ke tdo ke kt tempat aku tuh. Agaknye klu dpt bos yg x memahami, mesti dh kene jerkah ler. Masalah aku nye morning sickness ni bkn takat pagi jer, sepanjang masa slagi x tutup mata mesti loya n muntah je. Aku rasa morning sickness ni kene tukar nama ke All the day sickness lah.. Skg ni dh nk masuk 3 bulan dh so harapnye dh kurang la mabuk & loya ni. Buat masa ni Ad ler yg kene berulang lik KL tiap2 mgu. Aku mmg x larat nk ke Bt Gajah ler. Nk naik tren g keje pn aku rasa dh terseksa ni kn pulak nk naik bus ke Bt Gajah.. Mmg muntah darah ler aku dlm bus ti karang.

Apa pn aku & Ad mmg tsangat ler hapy & x sabar sgt nk menimbang cahaya mata. Doc jangka aku due awal bln 3 thn depan. Takut nye tp x sabar. Doakn aku & kandungan aku selamat keh.

Ni je kot coretan aku ari nih.. Sok2 klu aku x penin aku citer ler pe yg patut lagik. Chow. Wasalam..

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato