Rumah Anak Yatim Darul Izzah

Sbnrnye lawatan ke Rumah Anak Yatim Darul Izzah, Bangi di adakan pd 28/2/09, tp dh 2 bln terlewat post sbb br hari ni aku dpt gambo2 event. Lawatan yg dianjurkan oleh Jab. Sumber Manusia & Pentadbiran, Bhg Perkhidmatan Korporat, TNB adalah salah 1 aktiviti utk AKP. (Nsb baik ada AKP kn..heheheh) Ni adalah kali pertama aku ke rumah anak yatim. Sbnrnye aku bminat gak dgn aktiviti kemasyarakatan ni, cuma selama ni x berpeluang je utk menabur bakti..hehehe.. Jd dgn bsemangatnye aku bgn pepagi di hari sabtu...Uwaaa..Walau mengantuk ttp ku gagahkn jua..

Kami sampai ke Darul Izzah jam 8.15 pg...Penghuni Darul Izzah seramai 30 org kesemuanya adalah pelajar lelaki berumur antara 7 thn - 17 thn.Kami di sambut oleh Pengetua AF..ehh Darul Izzah..Semuanye xcited nk memulakan aktiviti hari tu..Pas briefing n mkn pg, aktiviti pn bmula...



Bkn takat buku je, pinggan, berus gigi, baju, roti pn ada dlm library nih..jenuh kitorg kemas


Ni la ratu mop

Menyapu sambil tersenyum Cik Pura kite nih..'Aku sapu dalam iman'

En Yusoff pn tlg menyapu gak..Caya lah.

Sementara staff TNB mengemas Rumah Darul Izzah, penghuni Darul Izzah pn ada aktiviti mereka...Bdk2 sekolah menengah ada sesi ceramah & motivasi, yg sekolah rendah lak ada aktiviti melukis & membuat layang2.


Tekun btl adik ni melukis




Aku menurunkan ilmu membuat layang2.


Posing dlu..



Wajah2 ceria anak2 Darul Izzah



Wajah2 ceria staff2 TNB...mkn time..!


Protage aku...Dpt tempat ke-2 tu

Library yg berjaya dikemaskan...



Aku & Diba bsama protage masing2, Shamsul & ....(x ingat lak nama bdk ni..)

Gambar kenangan sblm balik..

Comments

  1. kat sini takde baby yek?..semua budak yg dh besar2 je ke?

    ReplyDelete
  2. baby xde la.nape akk nk ambk ank angkat ker?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Smart Reader Kids

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato