Salad | Cabaran kurus menjelang raya

Assalam,

Sejak dua menjak nak ala-ala diet ni, kerap la juga saya makan salad as dinner. Konon-konon eat clean la. Ni antara salad yang saya buat.

Egg Salad 


Bahan: 

Mix salad
2 biji telur
Tomato cherry
Sekeping roti
Tomato sos
Cili sos
Mayonis

Roti tu potong kecil dan toast kan. Sedap bila makan dengan salad. 


Grill Chicken Salad



Bahan: 

Mix salad
Ayam bahagian dada
Serbuk blackpepper
Sedikit garam
Minyak zaitun

Cara:
Perap ayam dengan serbuk blackpepper dan garam selama sejam.
Patutnya ayam ni di roasted terlebih dulu baru di potong. Tapi en.suami saya 
rajin, dia potong siap-siap ayam tu. Jadi instead of roasted, saya grill kan je 
menggunakan non stick pan.

Kali ni tak letak sebarang sos dan mayonis, tapi saya letak minyak zaitun dan 
sedikit garam sebagai perisa. 


Cabaran nak kurus ni bukan mudah. Kalau buat sorang-sorang susah nak berjaya. Jadi saya dan kawan-kawan buat whatsapp group untuk challenge sesama sendiri. The more the merrier bak kata orang kampung saya. Doakan kami semua berjaya mendapat berat badan yang ideal. 


Love,
mar 

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato

Smart Reader Kids