Wanita dan Kecantikan

As-salam,

Baru-baru ni satu surat pengakuan si suami yang telah terlanjur dengan seorang janda anak ramai telah menjadi viral. Si suami menyalahkan si isteri sebab tak menjaga kecantikan dan penampilan diri. Sedih kan.

Si isteri penat seharian di rumah menjaga anak-anak, mengemas rumah dan memasak, namun tak sempat nak menjaga dirinya sendiri. Bila suami balik, tengok wajah kusam isteri, berbaju kelawar dengan bau hapak, suami yang kepenatan terus kelayuan. Kat tempat kerja seharian duk mengadap wanita yang bersiap cantik. Lumrah bagi lelaki malah semua manusia sukakan kecantikan. Betul tak? Jangan tipu la kata korang tak suka.  

Nak cerita sikit, emak aku kalau bersiap memang berjam-jam. Bukan just bersiap kalau nak keluar berjalan, tapi bersiap pagi-pagi sebelum keluar dari bilik tidur. Duduk kat rumah pun make up tau. Katanya takkan nak keluar je baru make up, depan ayah pun kene la cantik-cantik juga. Rutin setiap hari mesti make up dan sapu lotion seluruh badan. Aku pun tak terikut kerajinan macam tu tau. Tapi walaupun mak dah 61 tahun, tapi kulit masih cantik dan gebu. Ayah kata, tak kisah la mak bersiap lambat ayah redho janji cantik. Hahahaha

So ayah nasihatkan kami, anak-anak dara ayah yang dah jadi mak-mak orang ni agar ikut cara mak. Jangan asal lepas kawin, dah ada anak, mula tak kisah dengan penampilan. Yang pertama kene jaga bentuk badan. Jangan sedap sangat melantak sampai badan jadi macam tong drum. Kalau pun suami kata 'takpe gemuk pun abang sayang kat baby'. Yo la sangat ye. Ko ingat laki ko tu takde perasaan nak tengok bini cantik ke. Ok kene tampar...

So mulai sekarang memang akan mula ikut gaya mak la. Lotion akan jadi teman baikku.. Wakakakak. Tapi kalau aku make up time duk umah mesti en. fuad pelik. Dah kenapa bini aku ni...

So untuk isteri-isteri di luar sana, moh ler kita jaga kecantikkan diri kita. Jangan sampai suami kita terpesona dengan another zulaikha pulak. Si suami pulak, carilah kecantikkan dalaman si isteri. Kalau nak bini cantik macam zulaikha, belikan la produk shaklee. Opsss terpromote pulak dah.

luv,
mar

========================================================================

Antara produk-produk kecantikkan daripada shaklee. Shaklee ni bukan baru tau di pasaran. Dah lebih 50 tahun dan memang terbukti berkesan. Boleh search tentang kebaikan dan keberkesanan produk shaklee ni.


Collegen powder : Kolegen sememangnya sinonim dengan kecantikan. Serbuk kolegen dari sisik ikan merah dan 7 ramuan yang lain untuk anti penuaan. Mengurangkan liang pori-pori terbuka, mengurangkan kedutan serta garis-garis halus. Menganjal dan melembabkan kulit. Membantu menegangkan dan menganjalkan payudara, mengurangkan pigmentasi dan jerawat. Menyuburkan rambut dan kuku yang lebih sihat.



Lecithin : Diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO. Dapat menggalakkan fungsi optimum otak. Memecahkan lemak dan mengurangkan berat badan. Menurunkan paras kolesterol juga dapat mengatasi sembelit kerana dapat melembutkan najis. Aku memang makan ni dari dalam pantang ari tu. Dont worry tak ganggu penyusuan pun.



Vivix : Antara produk terhangat dan terlaris. Minuman campuran botani yang kaya dengan polifenol yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuan. Menyokong kesihatan jantung, otak, sistem imun dan sendi. Juga baik untuk pesakit kencing manis kerana dapat mengawal kandungan gula dalam darah.


Shape Up Set : Nak kekal langsing dan lebih sihat. Boleh cuba set ini. Cara mudah untuk mengekalkan berat badan ideal. Minuman Cinch yang terdapat dalam 3 perisa iaitu Chocolate, Cafe Latte dan Vanilla sangat lazat menggandungi kandungan serat yang tinggi dapat memberi rasa puas dan kenyang lebih lama. Lecithin untuk membakar lemak manakala Herb-Lax untuk detox usus.

Ada banyak lagi produk-produk kesihatan dan kecantikan shaklee. Boleh hubungi saya untuk pertanyaan lanjut.

Love,
Mardiani


Pengedar Sah Shaklee Ampang : Mardiani (Shaklee ID 1091078)

Facebook : d.ni.vitaminsihat

Whatsapp : 018-2684992

Comments

Popular posts from this blog

Naurah's 4th year birthday party di A&W

Resepi makanan bayi | Ikan merah masak tomato

Smart Reader Kids